Web Analytics
Gå til innhold
BHKPBfxXSzk6K5H

Plassering av digital piano/flygel

Anbefalte innlegg

Hei,

leser på bl.a http://pianodoktoren.no/index.php/vedlikeholdat man ikke skal plassere et slikt instrument i nærheten av varmekilder og heller ikke i viden fra varmepumpe. Jeg tenker at dette stemmer for "analoge" pianoer/flygeler, stemmer det?

Tenkte å kjøpe inn en Yamaha GT2, men finner ikke noe plass til den i stuen hvis den ikke blir utsatt for det ene eller det andre (evt begge to).

Hva tenker folket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo basically en synth i flygel-innpakning, så det bør nok gå fint...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt digitalpiano i rundt tjue år. Det blir ikke påvirket av endringer i luftfuktighet og temperatur. Selvsagt vil et digitalpiano bli "stekt" hvis du setter det farlig nære en vedovn, men det påvirker ikke lyden. Blir som med andre møbler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Engh0510
      Hei, ikke skyt meg om jeg legger denne posten i feil del av forumet, fant ikke noe passende sted..
      Men har brukt noen timer på å titte på Rosanna, den jazzete introen fra Falling in between live!
      Noen her som har vært borti den og kan gi en hjelpende hånd? Eller er ferdig skrevet akkordskjema om det skulle være tilgjengelig
      Håper noen dyktige musikere kunne tenke seg å hjelpe til, evt kjenner noen på et liknende forum for pianister som kunne være hjelpsomme!
    • Av OsamaFetLaden
      Se---eller enda viktigere: hør!---på denne videoen fra 6:16 og noen sekunder framover. Dette høres veldig annerledes ut enn SRV gjør ellers i settet, mer som et piano.
      I denne videoen høres det litt likt ut fra 6:28 og noen sekunder videre, synes jeg,
      Er dette en teknikk jeg ikke skjønner, eller er det mest en funksjon av lydinnstillinger?
    • Av RayEriksen
      Jeg er en Singer/Songwriter som spiller akustisk gitar og synger som trenger band medlemmer. Jeg ønsker å kun bruke eget matriale og ser helst at det er kreative musikkere som fyller bandet, for jeg liker at de andre i bandet setter sitt preg på mine låter noe som kan formuleres : Bassisten får lage sine egne riff og det hadde vært fint om resten gjorde sitt og. Send meg en Mail RaymondEriksenSongwriter@gmail.com eller finn meg på FaceBook som Raymond Strømmen Eriksen.
      Om dette høres fett ut så ta kontakt for å finne ut hva jeg har klekket ut til nå, klarer ikke å sette min egen musikk i sjanger. sorry.... =P
      Mvh Ray
    • Av space
      Er det mulig å route om en telecasterkropp til å ta p90 i bridge, eller er (den ideelle) plasseringen til p90'en lenger frem i forhold til den originale telepickupen.
      Tenker da å bruke bridge uten plate, slik som på denne under, og vil ikke at originalhullet til bridgepickupen synes melolom bridge og plekterbrett.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.