Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox AC15C1X vs Vox AC15C1


jenss

Anbefalte innlegg

Hei, er i kjøpmodus for en Vox forsterker. Skal brukes som øvingsforsterker i kjellerstua. Er det noen her på forumet som kan si noe om det er så stor forskjell på disse to modellene at det er verdt de to ekstra tusenlappen man skal ha for en 1X?

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er i kjøpmodus for en Vox forsterker. Skal brukes som øvingsforsterker i kjellerstua. Er det noen her på forumet som kan si noe om det er så stor forskjell på disse to modellene at det er verdt de to ekstra tusenlappen man skal ha for en 1X?

Jens

Forskjellen er vel kun høyttalerelementet som sitter i, og det er vel en smakssak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for en mindre amp, wattmessig. Solgte akkurat min C1 fordi volumet man må opp på for at den skal låte greit er helt ubrukelig høyt!

Vil det si at du mener en AC10 C1, til eksempel vil gjøre samme nytten? Eller har du andre og bedre forslag?

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Aph, jeg sverger til røramper men til lavt volum. Hvis jeg bare skal pludre litt hjemme i stua under normale forhold bruker jeg en liten modeleringsamp, funker best til den bruken.

I hjemmestudioet har jeg røramper men det blir noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kjøpte nettopp en AC10C1, og den spiller høyt nok for å si det sånn. Funker til hjemmebruk, men en AC4 vil nok funke langt bedre hvis du må ta hensyn til naboer. AC10n er som AC15 og 30- må kjøres hardt for å låte skikkelig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en leilighet med liten avstand til naboer, vil en AC4 på 0,25 watt, være akkurat nok. Hvis du har snille naboer kanskje kan brukes 1 watt. Vox AC4 TV spiser godt alle pedaler inkludert delays og reverb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I en leilighet med liten avstand til naboer, vil en AC4 på 0,25 watt, være akkurat nok. Hvis du har snille naboer kanskje kan brukes 1 watt. Vox AC4 TV spiser godt alle pedaler inkludert delays og reverb.

Bor i stor enebolig, så naboene er det minste problemet. Bruker i dag en gammel Roland Cube 100W. Noe som er i meste laget. Har ikke kjøpt noe enda etter at jeg solgte Princeton 65 REverben. Er litt spent på hva den Nye Roland JC40 kan by på. Ingen rørforsterker, men ser spennende ut så langt.

Endret av jenss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Vox lyder mer Vox med Alnico Blue enn med Greenback er vel litt mer enn en smaksak.

Det er en vesentlig del av den orignale Vox sounden. I hver fall når det gjelder AC30.

Dessuten vil de 3dB en Alnico Blue spiller høyere enn en Greenback tilsvare en dobling av effekten i watt.

I de gamle Vox AC15 ampene satt det også Alnico Blue i 1x12" modellene.

2x12" modellene brukte Fane og også noen andre typer høytalere i tidlig fase.

Mine to AC15 Twin har begge Fane høytalere, som også låter flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.