Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ampen svinner mens jeg spiller


Calle

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Engl Sovereign 1x20 100W combo som forsåvidt låter veldig bra, men relativt ofte mens jeg spiller kan den plutselig miste kraft og volum – det høres ut som noen skrur gain-kontrollen helt ned – og noen ganger forsvinner den nesten helt bort. Tilsynelatende skjer dette tilfeldig, jeg berører i hvertfall ikke forstererkeren fysisk for at dette skal skje. Etter noen sekunder pleier lyden å komme tilbake igjen av seg selv.

Har ikke spesielt god teknisk peiling på forsterkere, så blir glad for forslag til hva som mest sannsynlig kan være galt. Antar det kan ha med rørene å gjøre, men tenkte å høre her før jeg begynner å handle dyre rør i hytt og pine.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake på nittitallet hadde jeg en JTM60----dritforsterker----som jeg ville bli kvitt. En fyr kom og så på den, og vi bar den ned i stua for å teste. Skrudde den på og fyren spilte litt. Så forsvant lyden plutselig---gikk fra veldig høyt til knapt hørbart. Etter ei stund kom den tilbake i vater. Jeg hadde den i et par år til, og det hendte kun den gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det helt tilfeldig, eller spiller du på omtrent samme måte når det skjer (f.eks. basstoner, lange toner, veldig kraftige anslag etc) ?

Godt spørsmål, jeg har ikke lagt merke til akkurat det. Men når jeg skrur opp volumpotten litt og spiller på vreng-kanalen skjer det oftere, mens i dag har jeg spilt ganske lavt på crunch-kanalen og det har ikke skjedd i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger alle sammen. Det virker ut fra bidragene deres som at det kan være relativt mange mulige grunner til problemet, og jeg har ikke kunnskap eller tid til å undersøke alt. Planen min er å selge ampen, så lurer på om det er bedre å sende den til reparasjon og siden få solgt den til "vanlig brukt" pris, eller heller oppgi feilen i en annonse og selge til veldig lav pris. Ville dere turt å kjøpe en amp med "ukjent feil" mot et godt avslag i pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.