Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Splitting av gitarsignal


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg Rocksmith2014 på PC.

Jeg har fulgt anbefalinger angående endring av .ini fil, men sliter fortsatt med latency.

Er det mylig å splitte gitarsignalet ved enten å bryke en y-plugg eller en form for splitte Box? Tenker da på å kjøre en del inn i Pc og en del direkte inn i amp.

Vil resultatet bli bra mtp lyd og evt skurring? Har lest at en y-plugg vil gi skurring?

Noen som har anbefaling på hvilken boks jeg bør kjøpe? Er helt grønn på dette? Og om det hele tatt vil bli bra lydmessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører en simple y-spiltt vil du få dårlige resultater, du må ha en aktiv splitter. Du kan f.esk bruke en effektpedal med stereo utgang.

Men du skal da kunne få bukt med latencyen uten å gå til slike løsninger. De er vel noen buffersettinger du kan endre på i lydkortet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil også få lavere latency ved ikke å bruke HDMI- lyd ut, så hvis du gjør det, så koble til et par høyttalere på line out i stedet for.

Har justert lydkvalitet mtp herz, men jeg har ikke sett noe valg angående HDMI. Hvor velger jeg bort det?

Men, jeg kjører allerede lyden ut på line-out.

Endret av GlobalRider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har justert lydkvalitet mtp herz, men jeg har ikke sett noe valg angående HDMI. Hvor velger jeg bort det?

Men, jeg kjører allerede lyden ut på line-out.

Det er vel ikke en innstilling i selve spillet, men på datamaskinen. Så lenge du allerede bruker line out så er det jo ikke noe å hente. Kobler du til en skjerm med innebyggede høyttalere med en hdmi- kabel, kan Windows bruke denne som avspillingsenhet, og da øker etter sigende latencyen.

Noe latency må du nok lære deg å leve med, er jeg redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede googlet rundt temaet og har stilt inn buffer etc og anbefalt lydkvalitet. Så jeg tror det er stilt inn optimalt nå.

Føler likevel at det er en del latency. Så mye at det går utover spillinga.

Optimalt og optimalt... Hva slags lydkort bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du splitte gitarsignalet og kjøre det inn i to forskjellige enheter, så anbefales det å bruke en splitter med et galvanisk skille. Dvs en skilletrafo for å unngå støy, denne isolerer signalene slik at du ikke får forstyrrelser på grunn av jordsløyfer :)

Jeg har aldri hatt behov for en, og dermed aldri kjøpt en. Men vet at Lehle er vanlig, klikk deg inn på den øverste/enkleste av dem:

http://lehle.com/EN/Splitter

De koster litt da, en slik havner fort på 1500kr med frakt fra Ebay tipper jeg.. Men hvis du gjør research, så finner du sikkert billigere alternativer.

Det er forøvrig stor forskjell på gode og dårlige lydkort mtp støy og latency.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Aner ikke hvilket lydkort jeg har. Det er en bærbar fra 2014, men det er ikke en spill-pc, så det kan jo være grunnen.

Har googlet en lehle p-splitt II. Vurderer å kjøpe noe sånt. Slik det er nå virker det som om jeg kommer til å spille mye Rocksmith. Så da ryker jeg sikkert på en sånn en.

Prøvde å spille uten å koble gitar til pc'en, men da stoppet spillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.