Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Makeover! NGD (sort of)


bublemark

Anbefalte innlegg

Nå er jazzmasteren min modda ferdig.
Den gikk ifra vanlig bro og elektronikk til Seymour Duncan Jb/Jazz med Coil Split, og TOM bridge.
Alt installert selv, må si jeg er ganske stolt. Hvor mange var det som lodda en gitar som 15 åring? (Litt skryt er lov?)
I samme slengen loddet jeg min første Gitar med en Duncan Designed I bridge, 1 volum. Gitaren spiller relativt bra Faktisk!

For at Humbuckerene I jazzmasteren skulle passe måtte Pappa skjære bort tre under. Det var det eneste jeg ikke gjorde selv.
Pickguardens hull liner heller ikke helt opp, Noen plasser ikke i det hele tatt. Forslag?
(Bilder kommer I morgen)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BILDER! (det skal være sagt at jeg ikke kan ta blider): 2015729_11825782_730049000456443_9553774


2015729_Jazz1.jpg

2015729_Jazz2.jpg

Denne Buckeren kom med en liten Kosmetisk skade (synes nesten ikke på bildet)

2015729_jazz3.jpg

Ny Bro betyr Umatchet radius. Altså 12' på broa og 9,5' på halsen. Jeg kan fortsatt få en middels action med litt hals-shimming
2015729_jazz5.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.

Ja det er et godt og gammelt triks å skru motsatt vei. Vintage vibratoene hadde flate skruhoder og unngikk problemet.

Da må du sjekke etter små burrs i strengehullet og evt fjerne det med stålull eller annet, skal ikke så mye til.

Eller så har du vært jævlig uheldig med strengene eller for hardhendt. Jeg bruker d'addario 11-49 i e-standard på JM'en og mishandler de på det groveste. Strengebrudd hører til sjeldenhetene.

Prøv nutsauce eller lignende på alle kontaktpunkter for strengen.

Jeg bruker noe ptfe gunk fra thomann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noe annet.

Jeg slet en del E strenger på thurston moore JM'en jeg hadde når den hadde TOM.

Fant ut at det var en kombo av teknikk, høy strengehøyde og feil radius.

Plekteret tok rett og slett alt for godt på strengen siden den var høyere enn midt strengene.

Problemet ble borte når jeg satt i mustang bro med rett radius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.