Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan velge riktig pedalbrett


kenneho

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt meg forsterker, og ser for meg at jeg over tid kommer kjøpe inn noen pedaler (chorus, delay, volumpedal, etc). Blir nok ikke voldsomt mange pedaler.

Tidligere har jeg kjørt multifx-brett, og har tilnærmet null erfaring med frittstående pedaler.

Trenger å få samlet pedalene i et pedalbrett, og helst unngått å kjøre de på batteri.

Hvordan går jeg frem for å velge et greit nok pedalbrett? Trenger plass til noen pedaler samt volum/wah-pedal, og ønsker å koble alle pedalene til én strømforsyning. Hvilke kandidater kan være aktuelle, og hva mer bør jeg tenke på?

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Med mindre du har sære pedaler utenfor standardmålene)

Ja men de fleste produsenter, uansett hvor sære bruker en boks som også er brukt en eller annen gang av en mer kjent produsent. Du finner de fleste boks størrelser i den planneren nå. Er jo likegyldig hva som står på boksen når du bare skal beregne plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men de fleste produsenter, uansett hvor sære bruker en boks som også er brukt en eller annen gang av en mer kjent produsent. Du finner de fleste boks størrelser i den planneren nå. Er jo likegyldig hva som står på boksen når du bare skal beregne plass :)

Er en del snåle mål ute og går altså, men for all del, de fleste mål er nok å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så lenge det ikke er snakk om å utnytte hver eneste millimeter av brettet og legge puslespill med pedalene så finner man jo noen som er nært nok, også velger man størrelsen større enn hva man finner ut at man trenger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss bcb-60

Takk for tipset. Hvordan er kvaliteten på strømforsyningen på denne?

Pedaltrain har en pedalboard planner som er genial for å planlegge pedalbrett og finne ut hvordan størrelse du trenger

Pedaltrain ser ut til å være tett koblet til Voodoo Lab,som ble anbefalt i tråden her. En interessant kandidat.

Vil iallefall anbefale deg å prioritere strømforsyning, kjøp noe som er av bra kvalitet med isolerte utganger. :)

Voodoo Lab er veldig safe.

Voodoo Lab står på listen over mulige strømforsyninger. På Finn ser jeg at det ligger flere T-Rex Fuel Tank Classic ute, hvordan er denne sammenlignet med Voodoo Lab?

Bygg selv og bruk penga på en god strømforsyner.

Får jeg tid og anledning gjør jeg kanskje det. Virker grei så lenge man har litt verktøy og tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømforsyninger som ikke har isolerte utganger kan fungere fint om du er heldig, kommer helt an på pedalene som skal mates.

Enkelte kombinasjoner funker verre enn andre.

Voodoo Lab sine er industristandard av en grunn. Solide og driftssikre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.