Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickup til akustisk stålstrenger


Tom Dooley

Anbefalte innlegg

Heihei godtfolk.

Har en billigakkert fra Washburn som jeg tenkte å oppgradere litt.

Den er helt streit å spille på, og akustisk så låter den ok. Men mikrofonsystemet i den er ikke særlig bra.

Så hva tror dere om å installere et nytt mikrofonsystem i den? Verdt bryet? Eller må jeg brette opp ermene, selge ei nyre og kjøpe en svindyr gitar?

Samtidig som jeg er interessert i at det skal låte bra er jeg minst like opptatt av at det tåler mye gain før feedback.

Vi er vel alle lei av akkerter som sier "voooooooooom". :)

Noen gode tips?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min akustiske var det piezo og preamp. Det fungerte ok, men jeg synes det er mye enklere å bruke pick-up i lydhullet. Oppsettet mitt på den akustisk gitaren er ganske likt måten jeg gjør det på med elektrisk gitar. forskjellen er at jeg har en DI-boks på pedalbrettet som går rett i mikseren. Jeg har et lite pedalbrett med delay, chorus, EQ (brukes som boost), tuner, DI-boks og trådløs. Veldig kjekt med trådløst da kassegitaren går litt på rundgang i bandet i løpet av en konsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Washburn Woodstock fra siste halvdel av 80-tallet med innebygd piezo og preamp. Lydmessig er den på høyde med mange nyere gitarer. Likevel bruker jeg den ikke fordi brua må flyttes. Intonasjonen stinker.

Er du sikker på at ikke det eksisterende piezo-elementet er skadd? Jeg har sett mange av den typen som ligger i sporet under sadelen som har kommet ut av posisjon og blitt vridd og/eller brettet sammen.

Mht feedback bør du skaffe en plugg til lydhullet. Jeg spiller aldri uten på scener med høyt volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.