Web Analytics
Jump to content

liten glipe mellom nibs og bånd...

Magnus_SB

Recommended Posts

Hey. Kjøpte en brukt ES335 for en liten stund siden, og har hele tiden irritert meg over en liten glipe mellom nibsene og båndene, fra ca. 1. til 9. bånd. Veldig irriterende, siden e strengen henger seg fast inni der hvis man ikke er veldig forsiktig mens man spiller. For det første er gripebrettet utrolig tørt, og har ikke fått oljet det enda, tenkte at det kan ha hvert tørt for lenge, og at det har skjedd noe endring i treverket her. Kan jo henne gitaren har blitt oppbevart i et fuktig hjem e.l også kankje. Jeg vet ikke, men i hvertfall, vet noen om en som kan fikse dette i Oslo område, og om det går ann å fikse uten å måtte bånde om gitaren ( :wacko: )? Takk og takk;)

Edited by Magnus_SB

Har aldri erfart dette problemet på en Gibson , og jeg har mange Gibson .

Det går muligens an å fylle inn noe i sprekken , men er nok endel arbeid .

Bruker en blanding av bakepulver og lynlim tror jeg det var , for å fikse for lav nut . Kanskje dette kan brukes i sprekken og ?

Har aldri erfart dette problemet på en Gibson , og jeg har mange Gibson .

Det går muligens an å fylle inn noe i sprekken , men er nok endel arbeid .

Bruker en blanding av bakepulver og lynlim tror jeg det var , for å fikse for lav nut . Kanskje dette kan brukes i sprekken og ?

har aldri sett det eller spilt på en gibson med det heller, kun en gammel washburn, for lenge siden. veldig rart. Tror nok ikke jeg tar sjansen på å gjøre det selv da.

• Like 1

Søk på Youtube: " Chibson Les Paul fret nibs fixed and leveled "

En kar der har fylt inn epoxy og slipt ned etterpå...er usikkert på om epoxy er så lurt imidlertid .

Jeg vet hva du mener : den tynne E strenger setter seg fast mellom bindingen og båndet .

Edited by Sugardaddy65