Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken gitar spiller når?


Alfi27

Anbefalte innlegg

Har laget en liten sammenligning her for å se om folk klarer å høre forskjell på disse! Har brukt litt ulike gitarer, så er meget spent på om folk klarer å kjenne igjen den ikoniske Stratocasteren eller den beryktede Les Paulen :D

Gitarene har blitt spillt gjennom Axe FX med nøyaktig den samme preseten (en boostet Mesa Boogie Dual Rectifier med 4x12" V30), med samme kabler osv, til og med samme plekter!

Gitarene som har blitt brukt er følgende (jeg nevner kun pickupen som har blitt brukt i klippet):

- Gibson Les Paul Custom Shop 1960' Reissue med Bare Knuckle Rebel Yell

- Suhr Rasmus S100 med Bare Knuckle Crawler

- Fender Stratocaster Yngwie Malmsteen signatur med Bare Knuckle Sinner

- Suhr Classic S med Suhr V60LP

Fikk ikke til å lage noen poll som passet til dette, så dere får bare kommentere hva dere tror! Fasiten vil bli avslørt ehm... senere :P

Innspillingen finner dere HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gi et ekstra hint, spilte inn alle gitarene i samme rekkefølge clean. Klipp finner dere her! Tipper hvertfall en av gitarene kommer til å bli ganske lett avslørt her :P

Her brukte jeg bridge i kombinasjon med neck eller middle, den som var nærmest! Det vil si at gitarene med humbucker har blitt splittet.
Tror ikke alle høres like ut på iPad en gang på dette klippet...

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er dette bare en bekreftelse på at min litt ukorrekte teori om "Ærre så nøye'a" stemmer. Den siste gitaren har litt mindre topp, ellers er lydforskjellene så små i mine ører at det ikke spiller noen rolle. Den siste gitaren funket akkurat like godt i settingen som resten. Legg på vokal og annet tilhørende, og så blir forskjellen nesten mindre enn null.
Gidder ikke engang å tippe, da det blir ren tipping.

Når det er sagt, glimrende tiltak!

Edit- hørte på cleankuttet også, og forskjellen er jo større, men alle gitarlydene er jo fine. Ikke sånn at en kan brukes, og de andre ikke passer.
Bra spilt, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.