Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kostnad på montering av Floyd Rose


knutfin

Anbefalte innlegg

Så det er ikke vanskelig å montere floyd om det er routet for den? Er veldig fersk på det området.

Om du kjøper en kropp ferdig routed for Floyd er det så enkelt som å presse inn bøssingene for skruene, borre to hull på baksiden for "claw'en" som holder fjærene og that's it.

Typisk utfresing for FR:

a11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det litt vanskelig å svare på, i og med at vi ikke vet hva du kan. Er du helt blank, er det ikke "helt greit", men det finnes gode (og dårlige) videoer på youtube. En god del fin informasjon finner du også på StevMac, men det er vel mest for mer klassiske typer. I utgangspunktet er det ikke noen forskjell på å sette opp en slik gitar og en mer tradisjonell type, så har du justert halser før, så er du godt i gang.

Drister meg til å legge med denne linken, er jo ikke sikkert du har noe nytte av den, med det er gratis å kikke.
http://forum.gitarnorge.no/topic/51443-flytende-tremolo-for-dummies/?hl=%2Bflytende+%2Btremolo+%2Bfor+%2Bdummies

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det gir godt svar på spm mitt. Er ikke helt blank, men er heller ingen kløpper. Dette kommer til å bli et typisk prosjekt over tid, så det ender sikkert opp med at jeg prøver selv for så å levere det til noen som kan det til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å prøve. Det er ikke stort som kan gå galt, men vær litt forsiktig når du presser i bøsningene slik at treverket rundt ikke får sprekker. Et godt triks her er å bruke litt hårspray, fungerer som glidemiddel, og holder de fast når det størkner. Videre bør du unngå å justere høyden på floyden når det er normalt strengedrag, da du kan skade kniveggene. Ellers er det vel ikke så mange fallgruver ute og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.