Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trenger tips til en god overdrive som tipper over i distortion-land, og som funker bra på en lett crunchy amp; 65amps London

Har Wampler Pinnacle, men kommer ikke helt forbi hvor løs og "saggy" den er i bassen. Knallbra lead-pedal, men ønsker meg noe tightere til rytme, typisk 80's hår-rock

Har JHS Angry Charlie og XTS Atomic i kikkerten, noen med førstehånds erfaring med disse eller andre gode alternativ til Pinnacle?

Endret av allman

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en Mad Professor Mighty red distortion som regnes for og være 80 tallet på boks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Radial Tonebone plexitube. To kanaler. Den passer utmerket sammen med pinnacle, og den gir både tight highgain i metallicalandskap til snillere settinger i crunchmodus. Gitarens egenklang kommer også gjennom i disse pedalene. Samt begge pedalene er dynamiske og responderer til spillestilen. British tube er samme pedal, men bare en kanal. I dagens oppsett har jeg dette rett inn i superclean roland jazzchorus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Radial Tonebone plexitube. To kanaler. Den passer utmerket sammen med pinnacle, og den gir både tight highgain i metallicalandskap til snillere settinger i crunchmodus. Gitarens egenklang kommer også gjennom i disse pedalene. Samt begge pedalene er dynamiske og responderer til spillestilen. British tube er samme pedal, men bare en kanal. I dagens oppsett har jeg dette rett inn i superclean roland jazzchorus.

Er vel nettopp litt av problemet mitt med Pinnacle; at jeg ikke har en clean plattform. ikke nødvendigvis noe feil med pedalen, men med en crunchy amp som London og "variac"-følelsen med Wampler Pinnacle, blir det i meste laget med sag og slarkete bunndrag. Trenger en tightere pedal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mighty Red Distortion er et bra forslag!

Har hatt Pinnacle, Riot, BJFe Dyna Red, XTS Atomic, Xotic BB og BB+, Xotic SL Drive osv.

Mighty Red er den som står på brettet mitt fortsatt, fordi det er den jeg synes låter best inn i halvvrengt amp.

Lurer på å skaffe meg en Bearfoot Dyna Red, da den BJFen jeg hadde låt jævlig bra men den var noe snillere enn MRD igjen.

Ampen jeg bruker vanligvis er en Tophat Super Deluxe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pinnacle egner seg best i en amp med masse headroom og ståltight bass i utganspunktet, da kommer den til sin rett. Jeg brukte den med en 100w Dumble-klone på cleankanalen og det låt killer.

Ta en titt på Bogner Burnley kanskje? Den virker tight.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av space
      Har tenkt å skaffe meg en ny distortionpedal. Hadde tenkt Dirty little secret Mk2 helt til jeg hørte noen demoer av Suhr Riot.
      Har hørt gjennom en haug youtubevideoer, og klarer ikke helt bestemme meg. Begge låter egentlig kanon.
      Er det noen som har noen tanker rundt disse?
      Jeg spiller på Gibson Les Paul Studio, Fender Jaguar, eller Fender telecaster litt avhengig av setting, og ampene varierer også mellom Marshall Valvestate, JCM800, forskjellige Fender og Vox....
      (Fordi jeg ikke orker drasse på 2x12 Valvestaten jeg spiller på her hjemme.)
      Musikkstililen ligger i indierock-land, med inspirasjoner fra bl.a. Sisters of Mercy og Joy Division, men også de gamle grungeheltene.
      Pedalen må altså klare både bra med trøkk, og også roligere saker.
      Har også en selvbygd "The Screamer" (TS9) som jeg kan kombinere med.

Hva tror dere?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.