Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til bra trådløs system til gitar


Beia

Anbefalte innlegg

Har lett litt på forumet ang dette temaet men finner lite/ingenting, så håper på litt hjelp her...

Jeg har i all tid sverget til gitarkabler, men begynner nå å bli lei av å snuble i ledningene og er ute etter et bra trådløs system til gitar. Jeg krever at den farger lyden ingenting/minimalt og at den er stabil og av bra kvalitet med lite tull. Har hatt et par stk på prøve hjemme, bla JTS sine, men det er ren søppel og ble utrolig skuffet!

Om noen kommer med forslag, så kan jeg strekke meg til ca. 5000,-. Har sett på Sennheiser og Shure sine, men har ingen mulighet til å bare dra å prøve da jeg bor mitt i huttiheiti, så håper noen har et løp-og-kjøp-forslag her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line6 GXX har vel blitt bransjestandard blandt hobbymusikere. Når jeg ser Rig Rundowns av proffe artister så er det mye Shure det går i, men der sniker det seg også stadig inn Line6, så tror det er en trygg vei å gå. Mange her på forumet som har G30 og G50, og har ikke hørt et vondt ord om det enda. Har dog aldri prøvd det selv da jeg sjelden har stort mer enn en kvadratmeter sceneplass og dermed ikke har giddet å investere i det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line 6 G50 funker meget bra hvis du ikke er for kravstor. Er fornøyd med min selv om den ikke blir brukt så ofte.

Jeg liker å bruke wireless på mindre scener der man står og tråkker i kabel fordi det er trangt.

På litt større scener er det lettere å holde kabelen unna og bak seg.

Jeg har lyst til å teste Lectrosonics som visstnok skal være det nærmeste en god kabel man kan komme.

Helt annen prisklasse da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt L6 G90 i ca 3 år uten problemer, annet enn at den tar knekken på alt av trådløst nett i 2.4GHz-båndet innen en radius på 20m om senderen kjører på maks effekt i RF1-modus. Det er så behagelig å slippe kabelen at jeg ikke bare bruker systemet på scenen, men til alt av øving også. Mottakeren står ferdig koblet i rack med en Kemper Profiler så det er minimalt med rigging for å komme i gang. Jeg kjører alt av strengeinstrumenter gjennom samme signalkjeden og da går instrument-skift ganske raskt med sender og tilhørende kabel hengende i beltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EW er relativt dyrt ja, men fikk et tips fra meget habil gitarist at den er jævli bra mtp at den farger lyden svært lite. Har brukt så sinnsyk lang tid på å bli fornøyd med vrenglyden nå, at jeg gidder ikke starte på nytt igjen likssom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line 6 har kommet med G70 også. Koster vel rundt 5000,- G30 koster rundt 1500,- og hvis du er i tvil, er ikke det mye å risikere. G30 kan virke litt simpel og billig i utførelsen, men jeg har brukt min på rund 35-40 spillejobber i året, over flere år ( tror det er 4), og den funker fortsatt kule. Måtte kjøpe beltelomme til senderen da belteklipsen røyk fort, men det er det. Bassisten i bandet mitt kjøpte G50 ikke lenge etter jeg kjøpte G30, og den funker også fortsatt fjell. Der er senderhuset i metall, tror jeg, så han har belteklipset intakt. Den koster rundt 2500,- nå.

Når det gjelder farging av lyd, er det null, da overføringen er digital. De har en kabelsimulatorfunksjon for de som foretrekker signaltap fra kabler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummeret bak G' en indikerer antall meter rekkevidde. Jeg har aldri til dags dato opplevd signalkutt, og jeg har en tendens til å rocke litt ute blandt publiken av og til. Da jeg fikk min, testet jeg den hjemme. Satte amp og mottake i en ende av huset og vandret av gårde til den andre enden med gitaren. ( ca 20 m). Til tross for flere vegger, var ikke det noe problem. Jeg gikk ut og ganske langt bortover veien før det ble stille. Om det var fordi signalet falt ut, eller at jeg var så langt unna at jeg ikke ville hørt noe uansett, husker jeg ikke. :P

Du skal spille på rimelig store scener før du får problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har opplevd en tanke svak, høyfrekvent støy med Line6 G30. Vi klarte aldri å tracke helt årsaken. Muligens inkompatible strømforsyninger på samme kurs.

Vi bruker det fortsatt, men det er en faktor som gjør at jeg alltid har kabel som backup på spillejobber, og på små scener bruker jeg primært kabel fortsatt.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.