Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Orange OR15 og Jim Root Terror


Alfi27

Anbefalte innlegg

PA-høyttalerne står oppe på veggen, godt over ørehøyde så kanskje det er for mye den veien igjen..

Rectifieren stod på modern og 25 watt, mener å huske at jeg hadde mids ganske høyt også. Rommet var ganske lite, litt større enn en hybel :P

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har CLR... Har vurdert å kjøpe en til, var en på finn nettopp, men den ble solgt veldig fort. Er helt uaktuelt å kjøpe ny fra USA slik som dollarkursen er nå...

Er generelt veldig fornøyd med lyden i Standarden altså, har selvfølgelig tenkt på å oppgradere, men det er som regel en tanke som oppstår når jeg ikke har spillt på den en stund og den forsvinner med en gang jeg slår første akkord. Det er derimot mye mer aktuelt med den nye AX-8, da kan jeg bare koble i en ekstern expression-pedal så slipper jeg ekstern midikontroller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på Orange sine kabinetter, da fortrinnsvis PPC212 og PPC412. Er det noen veldig stor forskjell på lyden? 412 er kun 20 cm høyere eller noe og like bred, og veier 15 kg mer. Jeg kan ikke løfte noen av de alene uansett fordi jeg er stomioperert og "har ikke lov" å løfte tungt, og 412 koster 1900,- mer... Noen som har innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt skeptisk til open back da jeg trenger skikkelig tight bassrespons, ellers virker det jo mye mer praktisk og bedre for å spre lyden :)

Har lest mye forskjellig på nettet, men mange mener Orange sine 2x12" låter bedre med mer lowend enn Marshall sine 4x12" så det må jo være bra :D

Angående amp så står det nå mellom TH30 og Rockerverb 50 MKII, og det skiller kun rett over 3500,- mellom de to. Spørs om Evenstad kan skaffe RV50 da den vel i teorien er utgått, har enda ikke fått svar fra de... Jeg vurderte også 1x12" men tror det fort kan bli litt boxy(?)

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.