Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trekke om ampen/kabinettet


Anbefalte innlegg

Mange har vel etterhvert fått med seg at jeg har en Peavey 5150. Jeg driver å "pimper" den med nye rør, service osv.. Nå begynner trekket på denne ampen og kabinettet å bli noe slitt og jeg ønsker å trekke den om, da i hvitt skinn eller slangeskinn.

Er det noen som har gjort noe lignende og kan komme med noen generelle råd?

Hvor får man tak i skinn? Har søkt litt på garveri, men finner kun dyreskinn, og det utgår med nye kneløft. Noen som har tips her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak i skinn? Har søkt litt på garveri, men finner kun dyreskinn, og det utgår med nye kneløft. Noen som har tips her?

Øh, det meste av skinn som blir garvet (ihverfall her i landet) kommer fra dyr. Slange til kabinett/forsterker skal du slite med. Dyret må være stort nok og de fleste slanger kan gi fra seg lange skinn, men ikke spesielt brede. Det finnes jo dyreskinn som er valset slik at det ligner på slange.

skinnlaaven.no og jjensen.no er to norske skinnforhandlere

Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute etter skinn ja, og ikke tolex. Det er vel vinyl, er det ikke? Er nok ute etter imitasjon av slangeskinn, the real deal blir vel litt voldsomt.. :P

Men skinn ja.. Takker for tips så langt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bare så det er nevnt, tolex er et varemerke. Det er en produsent av vinyltrekk med det aktuelle mønsteret. :)

Som med så mye annet, så brukte Fender materialer som var rimelige og lett tilgjengelige, og tolex ble allerede brukt i nyttekjøretøyer, slik som likbiler og sykebiler, mener jeg å ha lest et sted.

Det er altså egentlig ikke laget for å trekke gitarforsterkere med, akkurat som fargene på gitarene er tatt fra standardkatalogen til DuPont, tilgjengelig på biler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.