Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner sp!


Scorpion

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper noen kan komme med noen innspill til meg her.

Har bestemt meg for å prøve gitar igjen. Prøvde meg for noen år siden men la det på hyllen. Kanskje jeg fortsetter lenger nå.

Ta f.eks. bæ bæ lille lam - 0:40 -

Er det 2 strums han tar per bar? Kun strums ned eller oppover også? ser kun venstrehånden hans.

Når jeg spiller så blir det så "opphakket". Er dette kun pga at jeg bytter for tregt eller er det noe annet jeg gjør feil også?

Endret av Scorpion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høre ut som 4 strums per bar, alle nedover.
Litt "mykere" på 1 og 3, og mer "fjong" på 2 og 4 ! :-)

1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 |

D D A .... e.t.c ....

Alle gjør mye "feil" i begynnelsen ... Det er bare å øve og stå på !

Og bruk internet og youtube 'for what it's worth' ! Masse fine (og minst like mange mindre fine ...) tutorials og leksjoner å finne !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høre ut som 4 strums per bar, alle nedover.

Litt "mykere" på 1 og 3, og mer "fjong" på 2 og 4 ! :-)

1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 |

D D A .... e.t.c ....

Alle gjør mye "feil" i begynnelsen ... Det er bare å øve og stå på !

Og bruk internet og youtube 'for what it's worth' ! Masse fine (og minst like mange mindre fine ...) tutorials og leksjoner å finne !

Søren, du var raskere. ;)

Til trådstarter: Å finne rytmen tar litt tid å lære seg, men når det først er innlært, er det ofte vanskelig å gjøre det annerledes (da snakker jeg ikke om progressive stykker som går fra den ene komplekse taktarten til den andre).

Inkluder også gjerne opptak underveis, så er det lettere å komme med konkrete tilbakemeldinger om hva du gjør bra/hva som kan forbedres.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg spiller nå hadde jeg glidd rett inn på topp 10 listen av worst guitar idol audition ever :P

Vi har alle vært der (mulig jeg ennå er der). For de fleste mer habile gitarister, som har glemt hvordan det er å være nybegynner, er det bare å prøve å snu gitaren (slik at høyre hånd gjør jobben som venstre hånd vanligvis gjør, og motsatt). Da husker man plutselig hvor mye man har lært. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.