Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe akkustisk gitar - forslag?


WizendraW

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har straks bursdag, og kom plutselig på at jeg må ønske meg noe. Jeg har egentlig det meste av det jeg trenger, så da tenkte jeg jeg skulle ønske meg en akkustisk gitar (pleier å bruke mamma sin, men den er ikke videre lettspilt. Spiller uansett mest på el-gitaren min.).

Kriteriene for den er:

-Den må ikke være alt for dyr, husk at den bare skal være ekstragitar som kan brukes hvis el-gitaren ikke passer inn i stemningen.

-Den bør ha cutout, har sett meg lei på ikke å nå opp til bånd 15 og oppover.

-Jeg vet ikke om jeg vil ha stålstrenger eller nylon, har bare prøvd nylon, og det er jo koselig. Det kan jeg evt. få testa i en gitarbutikk.

Takknemlig for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt alle mulige gitarlærere, eldre gitarkompiser, folk fra musikkbutikker om det der, og de svarer alle det samme:

Ta en dag, hvor du drar rundt i alle butikker og prøver alle kassegitarene de har inne.. så går du på mcdonalds og tenker over saken, drar å prøver de 3 beste, og så kjøper du den du liker best uavhenging om den koster 500 eller 15000 spenn... En grei ting er å prøvespille før du sjekker pris, for da kjenner du lettere hvor spillbare gitaren er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.