Gå til innhold
Affen

Rørbytte Orange Jim Root Terror

Anbefalte innlegg

Jim Root terroren min har en rørdrevet effektloop. Jeg bruker ikke effektloopen, så når jeg skal bytte rør, er det da vits å bytte dette røret også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stort sett holder det å bytte utgangsrør,

og det er ikke noen vits i å gjøre det hvis ikke røra begynner å ta kvelden.

Unntaket er selvfølgelig hvis man ønsker å teste ut lyden i forskjellige rør.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Threechords
      Noen som sitter på ett slikt og vil selge? Jeg har ett strøkent Orange PPC 212 closed back kabinett (orange farge) som evt kan byttes i.

• Av Thomasamb98
      Hei!
      Skal kjøpe meg ny forsterker, men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe... Spiller for det meste punk, rock og noen ganger metall, men er likevel viktig at forsterkeren også har en bra "clean"  Har sett for det meste på Marshall, men også hughes and kettner. Synes H&K ser bra ut, men har ikke noe erfaring med merket. Har sett litt på denne: https://www.finn.no/117191156 . Vil gjerne ha rørforsterker. Tror ikke jeg trenger noe annet enn kombiforsterker, da det er til hjemmebruk. Ser for meg å bruke 6-7k. Noen tips?  

• Av Affen
      Fikk et Orange cab av kona så da måtte jeg jo ha en amp til EVH 5150 iii LBX i. Rock`n roll detta.

• Av kenneho
      Hei.
      Jeg har en Mesa Boogie Express 2:25+ som låter helt fantastisk. Da jeg slo på forsterkeren i går opplevde jeg at volumet var kraftig redusert (måtte vri volumknappen til nesten maks for å få samme volum som tidligere), i tillegg til at lyden var svak og puslete.
      De siste tiden har jeg nå og da hørt en type 10 sekunder skrape-lyd, i mangel på bedre beskrivelse.
      Disse observarsjonene gjør at jeg antar det enten er et preamp- eller poweramp-rør som er gåen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal feilsøke dette for å finne ut nøyaktig hvor feilen ligger, men skal se om bruksanvisningen gir meg noen gode hint.
      Uansett, jeg trenger å få bestilt nye rør. Tenker kjøpe både preamp- og poweramp-rør, slik at jeg har noe liggende til neste gang noe ryker.
      Jeg antar det er de orginale rørene som står i nå (jeg kjøpte forsterkeren brukt). Hvordan går jeg frem for å kjøpe et sett med identiske rør, altså identiske med de som sendes med forsterkeren fra fabrikken? Må jeg ta ut alle rørene og finne ut hva det står på de, eller finnes det noen nettsider jeg kan bestille fra som har slik sett liggende?

Mvh Kenneth
    • Av StonerWolf
      God dag, ny gitarist her. 
      Jeg har vært en (litt) impulsiv kjøper av pedaler, og jeg vil veldig gjerne treffe blink på neste kjøp 
      Forsterkeren hjemme er en Orange Crush 20rt, veldig fornøyd, og på sikt skal jeg kjøpe meg en "ordentlig" orange-rørforsterker - hodet og kabinett. 
      På Øvingslokalet står det en Marshall DSL 40c, og jeg fortsetter å spille på den til jeg har min egen amp. 
      Mine pedaler består nå av:
      EHX Little Big Muff
      EHX PoG 
      Boss DS-1 (skal selge eller modde) 
      Zoom B3 (multieffekt brett for bass)
      Nå er jeg på utkikk etter nå, er en treble booster /m fullrange og mid boost. 
      Hva er det beste alternativet for mitt current setup, samtidig med tanke på at jeg skal anskaffe en god orange forsterker på sikt?
      Jeg har hørt Analog man sin beano boost er bra, noen som har erfaringer med den? 
      Og btw, jeg spiller Stoner

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.