Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til en passende humbucker?


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg har bestillt en customdesignet barbierosa strat HSS kropp med utfresning til USA Floyd rose og HSS. Det med HSS: Jeg skal ha Texas Specials i neck og middle men hva kan være en passende bridge humbucker i kombinasjon til Texas Specials. Jeg kunne tenke meg en Seamour Duncan.

Jeg syntes det ser bedre ut med humbucker i bridgen når jeg Floyd rose og det tror jeg de fleste floyd rose stratocastere har også. Hals blir Fender Mexico.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat foreslå Seymour Duncan, men du hadde jo tenkt det selv allerede. De har jo en del forskjellige å velge i.

De jeg har prøvd, som låt knallbra, er:

"Seymour Duncan Custom Custom" (TB-11 for strat strengespacing tror jeg)

Finner ikke igjen navnet på den andre jeg hadde som sto i Jaguaren, men den låt også veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat foreslå Seymour Duncan, men du hadde jo tenkt det selv allerede. De har jo en del forskjellige å velge i.

De jeg har prøvd, som låt knallbra, er:

"Seymour Duncan Custom Custom" (TB-11 for strat strengespacing tror jeg)

Finner ikke igjen navnet på den andre jeg hadde som sto i Jaguaren, men den låt også veldig bra.

...Custom Custom har eg også hatt god erfaring med (er nok muligens fra meg space fikk sin ;-) ). Eg har kjørt den i Ibanez RG450, Epiphone SG, Epiphone Les Paul, Gibson Les Paul (både studio og jr). Funka knallfint i alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seymour Duncan JB TB-4 er en klassiker som mange (inkludert meg) liker :)

Noen synes den er vel bright, men det kan delvis bøtes på ved å bruke 250k pots.

Det ble Seymour Duncan JB TB-4 for jeg vil ha en som er bright og tenkte å kjøre 500k. Den fant jeg i hvit også, noe som er en medvirkende faktor. Design har mye å si for meg, men det vet dere kanskje.

Jeg vil ha hvit humbucker fordi jeg har kjøpt barbie-rosa kropp for utfrest for HSS og USA Floyd rose og jeg skal ha hvitt plekterbrett med hvite pickups og chrome hardware. (litt feminin men Floyd rose gjør den vel kanskje kjønnsnøytral) Jeg designet kroppen selv og jeg får den innen 8 uker.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat foreslå Seymour Duncan, men du hadde jo tenkt det selv allerede. De har jo en del forskjellige å velge i.

De jeg har prøvd, som låt knallbra, er:

"Seymour Duncan Custom Custom" (TB-11 for strat strengespacing tror jeg)

Finner ikke igjen navnet på den andre jeg hadde som sto i Jaguaren, men den låt også veldig bra.

...Custom Custom har eg også hatt god erfaring med (er nok muligens fra meg space fikk sin ;-) ). Eg har kjørt den i Ibanez RG450, Epiphone SG, Epiphone Les Paul, Gibson Les Paul (både studio og jr). Funka knallfint i alle sammen.

Haha, stemmer det! Satt i LP Junioren din. Låt helt rått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.