Web Analytics
Jump to content

Her får du strat body med hardtail mm. (Ikke guitarfetish/warmoth)

Rottenikken

Recommended Posts

Gitarfetish har ventelister på sine på Hardtail kropper men det er en annen du kan få hardtail hos (dyrere enn GTF men ikke som Warmoth) og det er rockaudio.com i USA. De har 17 farger å velge mellom i strat hardtailkropper pluss at man kan custombygge kropper også. I lager kropper i Or. Jeg tror i alle fall at Alder på norsk er Or.

Du kan customlage på lignende måte som fra Warmoth men ender opp med en pris på ca 150 dollar hvis du tar med mye dyrt: www.rockaudio.com

De har flere modeller enn tele og strat.

Custom series guitar bodies.

The heart of Rockaudio today. Our most popular color bodies custom routed right here in our USA shop. We listened to our customer requests for custom routing options, here they are! Improved quality with better fit and more ability to customize!

custom_strat_banner.png

custom_tele_banner.png

Edited by Rottenikken

Jeg bestilte en rosa stratbody til 99,95 dollar i Alder og la på dette ekstra: 4 hull for halsmontering, routing for plekterbrett, hull for Jack input, og utfresing for USA Floyd rose. Jeg endte på 144,95 dollar og betalte totalt 148,94 dollar porto inkludert. Porto koster mellom 3-4 dollar fra USA. Finish var gratis. Ikke dårlig? Totalt drøye 1200 kr for alt dette.

Jeg venter spent.

Edited by Rottenikken

hva med moms, kjøpte noe på ebay som kostet 1400,- og fikk en regning på moms i etterkant, (strek i regninga) :(

Det er vel iberegnet ville jeg tro. I alle fall, her kan man velge top routing og rear routing, Hard tail, tremolo for to punkts USA stol og vanlig, Floyd Rose import og USA tilfresing etc. Og jeg betalte 148 dollar. Sammenlign det med prisene på warmoth. Dette er en slags mini-warmoth med minipriser sammenlignet med warmoth. Warmoth er lisensiert av Fender men likevel, de prisene til warmoth...

Jeg får bare vente og se. Blir det moms så blir det moms. Men jeg har fått en strat kropp som jeg cutombestilte ny til langt billigere pris enn warmoth, noe som jeg bare kan drømme om. Og sikkert like bra. Treverk er Alder. (jeg tror det er Or.)

Edited by Rottenikken
  • Like 1

Som sagt er det ventelister på guitarfetish Strat hardtail. Og de har bare fire farger å velge i. Her har de 17 farger å velge bland i ferdige kropper for hardtail i godt treverk som feks or. Dessuten er alle de beste kroppene i lønn på GTF mens her er det forskjellig, feks Or som var på den jeg valgte. Og her er det IKKE ventelister.

Edited by Rottenikken

Momsen er ikke medberegnet i prisene, de kommer i tillegg når du importerer en vare til Norge.

Ok. Warmoth Custom designet - si 500 dollar pluss mye porto og moms i Norge. Sammenlign det med 150 dollar og ca 3 dollar i porto og likevel customlaget. Den satt, tenker jeg...

Tja, vi får se an kvaliteten på de først.

Du får designe en da og bestille, men Squire-kvalitet er vel å vente til den prisen og dere har jo anbefalt Squire classic vibe som en bra gitar.

Warmoth må man sammenligne med USA stratocaster så hvis vi sammenligner med Squire her...

Edited by Rottenikken

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Siste aktive tråder

• Hei Noen erfaringer her? Postivt? Negativt? Er kabinettet stort nok for et 25kvm øvingslokale? Spiller stort sett rock, metal og mye forskjellig mellom. 
    • Her kan dere høre lyden i gitaren. Jeg spiller uten plekter på en Fender Mustang 2 forsterker    
    • Det @CastorFiber sa. Forskjellene mellom merker som produseres på tilsynelatende samme fabrikker eller i samme land er som oftest to ting: Kvaliteten på delene som brukes, og hvor nøyaktig kvalitetskontrollen er. Generelt er det null poeng i å basere en avgjørelse på hvilken fabrikk et instrument produseres i.   Når det gjelder Morgan generelt så er det vanskelig å si noe objektivt om hva et instrument er verdt, men jeg har testet en del Morgan gjennom årene, og eid minst én Morgan-gitar, og kvaliteten er slett ikke verst, spesielt i nyere tid. Jeg vil ikke personlig sammenligne dem med Harley Benton i alle fall. Så hvis det ikke absolutt må stå Fender eller Gibson på headstock tror jeg de er vel verdt en kikk. Det beste er selvsagt å teste før du kjøper, men de fleste nettbutikker har gode returordninger (som oftest 30 dager fri retur), så risikoen er liten uansett.
    • Hey, Jeg har ikke all verdens erfaring med Morgan gitarer.. men kjøpte nylig en Morgan på Finn av typen "Morgan W420SE". En Parlor-størrelse gitar. Jeg har aldri eid en Morgan-gitar før men har alltid hatt litt fordommer mot de (billig Kina-gitarer  ) Men denne gitaren viste seg å være en fantastisk gitar. Prøver fortsatt å finne ut litt mer om den, men det ser ut til at den er heltre både topp, sider og bunn hvorav sider og bunn er av Mahogny og toppen virker å være gran. Lyden jeg får av denne gitaren er også helt fantastisk både tilkoblet og ikke. Klarer ikke finne tilsvarende den jeg har noe som helst sted så den kan virke å være spesiallaget på noe vis, hvilket ville forklare den høye kvaliteten den virker å ha. Men dersom noen er ute etter en god Morgan vil jeg anbefale denne: https://gitarsenteret.no/morgan-w-420-se.html  
    • Nå skal ikke jeg legge ut noe som helst om min erfaring med Morgan gitarer. Det jeg har noe erfaring med, er at hvis man skal få produsert gitarer i Kina, så er det veldig viktig med "styring fra mottakerlandet", og gjerne også kontroll av varene. Jeg har ikke noe grunnlag til å si noe om kinesiske produsenter på bred skala, men har snakket og hørt erfaring fra flere med slik erfaring, både når det gjelder instrumenter og andre varer. Produsenter av varer i østen har fra tid til annen et litt annet syn på når "man har gjort en god nok jobb", og hva som er akseptable snarveier for å oppfylle produksjon- og kvalitetsmål. Dette er det faktisk skrevet tykke bøker om. Jeg regner med at grunnen til at Morgan har en høyere pris, er at de legger mer penger i å administrere og kontrollere produksjon og vare. Dette er for all del ikke noen fasit, bare min mening.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.