Gå til innhold
Affen

Synkende kvalitet på nye Gibbo`s?

Anbefalte innlegg

Gibsons problem er at de har et rasshøl av en sjef. dette er 2015 og de fleste suksessfulle firmaer har lært at uten happy ansatte blir det ikke bra. Det vil nok Gibson lære på den harde måten snart, har jeg en mistanke om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nede hos 4Sound og prøvde noen 2015 modeller....triste greier spør du meg .

Det virker som Gibson satser på at de som vil ha en " klassisk " Gibson LP/SG etc. MÅ kjøpe Custom shop modell .

Sikkert greit for Gibson det sett i forhold til prisen CS gitarer , men en får veldig fine bra brukte Gibson for langt under CS priser .

Og det er MYE brukt til salgs heldigvis .

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at folk har sagt det samme siden 70-80 tallet, så da begynner vel sjansen for å få en god brukt Gibson også å bli forsvinnende liten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si jeg var forundret over at den ekte 2005 les paulen jeg kjøpte ikke var bedre bygget enn 1975 ibanez-kopien.. lydmessig milevis bedre, men handtverket mangler.. syns den bærer preg av slurv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel heller dårlige designvalg enn dårlig kvalitet som plager 2015 modellene. Det hjelper ikke akkurat Gibson at 2014 modellene hadde den derre stygge "aniversary fret inlayen" heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke at de våger å ta så sykt betalt om kvaliteten er elendig..... Surfer vel på merkevaren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel det at de ødelegger de klassiske modellene, heller enn at kvaliteten er så dårlig. I alle fall for min del.

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De putter så mye unødvendig drit i gitarene som de fleste klarer seg uten.. Slutt med all dilldallet og heller vær litt mer nøye på kvaliteten.

Plz Gibson..

Plz..

Endret av CaptainSexy
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke noen Gibsonmann, men jeg synes nå det er rart om de har laget stort sett drittgitarer siden 1975, og fortsatt ha det ryktet de har.

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel gitarene til Kris Derrig som relanserte Gibson etter en lengre nedgangsperiode;

http://www.slashsworld.com/equipment/guitars/59-les-paul-replica-built-by-kris-derrig/

Det var på den tid færre turnerende artister med 59' LP, da hadde en rekke av de klassiske instrumenter endt hos samlere og godt forvart i montere og klimakasser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har følelsen av at det har gått feil vei siden ca 2009 .

2007 hadde de guitar of the week Limited edition serien .

2008 guitar of the month serien .

Etter dette kom en del rare saker ( jeg skal innrømme jeg har en del av disse kun for å samle) .

Tribal flying V og Explorer - Vampire blood moon Explorer- Government seriene .

Disse er Limited edition , men de har alle billig kjip lakk . Government er så dårlig at noe av lakken blir slitt vekk bare av å ligge i kassen omtrent .

Samme som på Faded SG etc. .

De er bra å spille på og låter bra , men det lyser ikke "kvalitet" av de .

Så begynte de å bruke Richlite plastikken i stedet for ebony på de feite Custom modellene ...til og med CS modeller tror jeg ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Pledrik
      Er mitt ansvar bevisst og lager en tråd på denne krembollen. Er da en evig sucker for LP Special i TV yellow, og har hatt et par stk tidligere. Hadde nå egentlig endelig bestemt meg for å prøve å finne en original en, og var for å teste en '59 for noen uker siden. Var en fryktelig fin sak, og spilte og låt bra. Sjappa hadde også akkurat fått inn en helt ny CS 1960 Special i aged utgave, og bestemte meg for å prøve å ta en objektiv sammenlikning. Kort fortalt så var det eneste feltet hvor gammer'n gruste ungdommen på mojo og muuuuligens halsprofil - på alle områder var CSene like bra eller bedre. Til og med på lyd, faktisk. I tillegg så hadde gamla et (forholdsvis vanlig for disse) lett brudd i halsfestet, og ettersom hun her da kostet halvparten av bestemor så ble det fornuften som seiret. Dæsken.
      Det som egentlig er mest spesielt her er hvor flinke gutta hos Gibson begynner å bli på ageing. Det var faktisk ikke helt enkelt å se forskjellen på ny og gammel ,og den føles ut som en gammel gitar. Spiller og låter også heeeeelt herlig. Love it. Specials er virkelig noe spesielt.

• Av Affen
      Deilig gitar, men blir ikke helt venn med de keramiske pupsene. Mulig de ryker.

• Av Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      DSC_6292
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Gibson Classic ‘57 humbuckers, CTS 500k pots og Emerson cap)

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Explorer 2016 mod. CTS Pots og Tonerider pickups.

Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

• Av Audun
      Da har Explorer'n ankommet og jeg har såvidt begynt å gjøre litt småtteri. Noen stygge groper i treverket ved "albueområdet" der det også var merker etter lim e.l. Fikk renset bort limrestene og polert opp, så det ble seende greit ut på avstand. På pickup-coverne er det tydeligvis gjort et forsøk på "selvrelic" med skrujern e.l. så her skal jeg få tak i noe fint sandpapir eller pussepads og heller matte de ned.

Måtte polere opp bånd, og olje gripebrett, selvsagt.
      Tørt treverk:

Gripbrettet ble pent:

Så var det elektronikken. Er den original? Vet ikke om Gibson har brukt minipots. Har i så fall aldri hørt om det... Pickupene er i hvert fall Classic '57s, så da er det bare å bytte elektronikk. Det har jeg heldigvis liggende.

Cracking on...
    • Av CastorFiber
      Ser det er flere poster om dette på forumet allerede, men tenker det er verdt en egen tråd.
      Det er mange kilder som har dette som en nyhet, jeg har bare valgt en av dem.
      https://www.musicradar.com/news/gibson-files-for-bankruptcy

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.