Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til lap steel?


StianJ

Anbefalte innlegg

Gretsch Electromatic. :) Vurderte mange, men endte opp med den, og er veldig fornøyd. Et godt stål og en Boss compressor/ sustainpedal, så har du lyden. Bygge sjøl er et godt alternativ om du liker slikt.

Endret av Ichi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gretsch Electromatic. :) Vurderte mange, men endte opp med den, og er veldig fornøyd. Et godt stål og en Boss compressor/ sustainpedal, så har du lyden. Bygge sjøl er et godt alternativ om du liker slikt.

http://www.gitarhuset.no/Produkter/Andre-strengeinstrumenter/Pedal-Steel--and--Lap-Steel/Gretsch/Gretsch-G5700-Lap-Steel-Tobacco-251-5902-552-p0000002821

Er det denne du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kommer an på ambisjonsnivået, men jeg tror jeg ville foretrekke en 8-strenger for mer variasjon i harmoniene. Thomann's eget varemerke, Harley Benton, har en rimelig 8-strenger som ikke skal være så værst

Her er litt inspirasjon spilt på en gammel Fender 8str. lapsteel:

axtremity (.com) "pedal slide" er forresten en ny variant av slide for lapsteel som virker interessant. Dessverre har den ikke rund tupp og koster en formue, men likevel er den billigere enn gitarer med Duesenbergs multibender o.l. Jeg er ute etter en løsning som lydmessig ligger så tett opptil en pedal-steel som mulig uten å måtte drasse på hele greia med pedaler og alt.

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg var og fikk meg en mahogniplanke i går og skal bygge en enkel en utover høsten. Den blir neppe noen skjønnhet, men jeg tipper lyden blir bra. Pedal Slide så faktisk meget interessant ut! Må vurdere en slik etterhvert. Ellers lurer jeg på hvilken stol man burde velge, den mest aktuelle ser ut til å være Ashers, Les Paul jr style uten radius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.