Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Piano/keyboard Tabulatur


Olaff

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet om noen bra sider med tabulatur/noter til Piano/keyboard?

Helst en side/sider med mye tabs å velge i..

Er spesielt på utkikk etter følgende låter:

John Legned: Ordinary people

alt av Coldplay

alt av Keane

på forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kalt noter ;)

Vel, GitarPro funker greit, eneste er at notestrekene ikke snur seg nedover på høye noter, noe som i rockesammenheng kan føre til en gigantisk salat på notearket. PowerTab har vel også en notefunksjon.

Ellers er Sibelius et veldig bra noteprogram, som jeg tror må være det mest brukte blandt amatører og profesjonelle her i verden (med mindre jeg har oversett noe veldig essensiellt...).

Tabs til disse programmene finnes:

www.powertabs.net

www.mysongbook.com

www.google.com (søk etter MIDI-filer, da disse kan importeres i nevnt software)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne siden er det en del sanger for keyboard. Den passer ikke hvis det er fullstendige noter o.l. du leter etter -ingen noteark - men den inneholder akkordene til de forskjellige sangene, pluss hvordan de spilles(dårlig forklart, men du kan få opp små bilder av hvilke tangenter du bruker). Adressen er som følger:

http://www.e-chords.com

Der finner du både sanger for keyboard, bass- og gitartabs, gitarakkorder/grep og trommetabs(vet ikke om det er det det kalles). Noen av sangene har også instrumentale lydfiler. Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har dere Cubase på pcen? Last ned MIDI-filer! Cubase kan lese av noter hvis dere åpner de i "Score" mode. Finale/Printmusic kan også brukes. For all del, styr unna Pianotabs. Verste mørja jeg har sett i mitt liv. Tabs kan bassister og gitarister holde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.