Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prisberegning


bruker6070

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden ute etter en Gibson SG Special. Jeg har funnet fire aktuelle modeller på Finn.no, men er usikker på hvordan selgerne har kommet frem til prisene de annonserer med. Jeg har forsøkt å finne et sentralt register for prisberegning av brukte gitarer, men uten hell (krever abonnement).

Gitarene jeg tenker på: 1, 2, 3, 4.

Gitarene er i tilsynelatende god stand. Jeg bryr meg ikke om kosmetiske feil. Gitarene har samme hardware og elektronikk. De varierer fra 2005-modeller til 2010-modeller.

Hva tenker dere? Er prisene korrekte?

EDIT: Jeg er overtalt om at en Standard er veien å gå.

Endret av bruker6070
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene er nok basert på hva de tidligere har gått for på finn. En SG Special pleier å ligge på rundt 4500-5000 brukt, men har sett de ned i 3500. Du kan jo prøve å forhandle frem en bedre pris på en av de gitarene som ligger ute. Siden det er flere til salgs kan du bruke de mot hverandre og er du heldig kan du få litt avslag.

Hvis du må ha en Gibson er enig at det er bedre å bruke et par tusen ekstra på en Standard. Jevnt over bedre kvalitet. De Specialene jeg har tatt i har ikke vært veldig overbevisende. Særlig lakken er kjip. Bokstavelig talt tynne greier. Som bruksgitar er de sikkert grei nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene er nok basert på hva de tidligere har gått for på finn. En SG Special pleier å ligge på rundt 4500-5000 brukt, men har sett de ned i 3500. Du kan jo prøve å forhandle frem en bedre pris på en av de gitarene som ligger ute. Siden det er flere til salgs kan du bruke de mot hverandre og er du heldig kan du få litt avslag.

Hvis du må ha en Gibson er enig at det er bedre å bruke et par tusen ekstra på en Standard. Jevnt over bedre kvalitet. De Specialene jeg har tatt i har ikke vært veldig overbevisende. Særlig lakken er kjip. Bokstavelig talt tynne greier. Som bruksgitar er de sikkert grei nok.

Jeg forstår. Jeg endrer på ønskelisten, vil heller ha en Standard. Hva er prisen jeg bør se etter på en Standard som er yngre enn ti år?

Endret av bruker6070
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter germaniumkid sitt estimat. Er omtrent der de pleier å ligge. Skulle du finne ut at gitaren ikke er noe for deg burde det være greit å få solgt den til samme pris. Ser ikke noe grunn til at de kommer til å synke med det første, særlig med tanke at nye gitarer kommer til å gå opp i pris fremover pga. den svake kronekursen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Special er jo en nedstrippa standard, da, så du får det samme... bare mer.

Overhode ikke.

Special holder ikke samme QA. Jeg har sett og justert mye rart av hals på special. Har tilgode å se en under par standard hals. Og i det norske klimaet er bindinger en fornøyelse så du slipper skjeggete bånd. Og standard kom med kasse mot bag til special.

Og så både ser og føles standard bedre ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.