Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tempo..


Mikke

Anbefalte innlegg

Hvor fort er det vanlig å spille... Kunne spille.. ??

Da tenker jeg på beat/slag.. Har øvd litt på en låt, hvor det var et løp som gikk i 125, og jeg klarer ikke ha 100% full kontroll hele veien der.. :?

Hvor fort er gjennomsnittet (Sikkert ikke regnet ut, men jeg tenker jeg kan se noe, om nok legger ut her) ? Og da tenker jeg ikke på en streng bytte med 2 bånd spill, men løp/solo greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel opp til en og en hver. Hvor fort man kan spille er uvesentlig. Hvis du øver nok på den sangen, vil du tilslutt få den til i riktig tempo, men i øvingsprosessen så bør du kanskje ta det litt roligere. Skaff deg en metronom og skru ned tempoet, deretter kan du gradvis øke tempoet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I do :P:P

Vel, er veldig individuellt hvor fort en kan, og ønsker å spille. Jeg er en slik person at jeg ikke holder meg der jeg er, men har et konstant ønske om å utvikle meg. Jeg har ikke noe annet mål enn å utvikle meg videre, jeg driter i om jeg blir Petrucci eller ikke, så lenge jeg fortsetter fremover slik jeg har gjort hittil.

For øvrig kan jeg dra sekstoler i oppimot 200bpm, rekorden er 210 :P

Men dette er kun når jeg er skikkelig oppvarmet, våken, mett...(and the list goes on)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I do :P:P

Vel, er veldig individuellt hvor fort en kan, og ønsker å spille. Jeg er en slik person at jeg ikke holder meg der jeg er, men har et konstant ønske om å utvikle meg. Jeg har ikke noe annet mål enn å utvikle meg videre, jeg driter i om jeg blir Petrucci eller ikke, så lenge jeg fortsetter fremover slik jeg har gjort hittil.

For øvrig kan jeg dra sekstoler i oppimot 200bpm, rekorden er 210 :P

Men dette er kun når jeg er skikkelig oppvarmet, våken, mett...(and the list goes on)

Nå tror jeg du drar litt vel fort avgårde her mr. Gnome :P

Vil gjerne se/høre et klipp av når du overgår 200 bpm med sekstoler :wink:

Er dette på en streng? Eller flere? Hvor fort mener du da at du klarer 16-deler i et vanlig skalaløp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djigg !

Da må jeg øve mer :P

Ikke det, "trægeste" gitarist, at jeg har lyst til å spille driiit fort, men det er greit å ha et visst tempo.. Når jeg klarer "ALbert Lee - Country Boy" skal jeg gi meg med tempo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utviklet en ganske rask hurtighet nå, og har ikke så peiling på alt dette her snakk om sekstoler og sånn..:P

men å blande litt hurtighet med herlige, følsomme bends er bedre enn vill metalshredding mener nå jeg hvertfall..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, folk jeg ser på som idioter:

- Mener at man ikke burde perfeksjonere teknikken sin fordi tekniske soloer skjeldent (les ikke aldri) har feel.

- Ser på folk som kan spille fortere enn dem som personer uten feel.

Denne var direkte rettet mot desert rokker, bare så det er klargjort.

Ellers, teknikk er ikke vanskelig å trene, det er tolmodigheten som er jævlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus, jeg skjønner ikke vitsen med dette. Jeg skal gå for å bli verdens trægeste gitarist. Soloer som går fort er så stygt at det er til å grine av. Vet at dette er snakk om smak, men det er enormt mange som er opptatt av fart her.

Ja, jeg foretrekker helt klart Kurt Cobain framfor Biréli Lagrène... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus, jeg skjønner ikke vitsen med dette. Jeg skal gå for å bli verdens trægeste gitarist. Soloer som går fort er så stygt at det er til å grine av. Vet at dette er snakk om smak, men det er enormt mange som er opptatt av fart her.

Ja, jeg foretrekker helt klart Kurt Cobain framfor Biréli Lagrène... :mrgreen:

Hehe, ironisk i dag, eller? :wink:

Ja, jeg er idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.