Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suhr modeller


Sorg

Anbefalte innlegg

Ser forøvrig at noen Suhr-modeller har strengelås ved nøttat, mens andre ikke har det. Kan man fjerne den strengelåsen og hva er evn fordelen/ulempen?

Hvis du vil deg selv vel; kjøp aldri gitar med floyd/strengelås.. og forsøk ikke å bygge de om til normal trem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suhr er i utganspunktet custom, du kan spec'e enhver modell som du vil og dermed finnes det ingen standard priser.

Frem til for 3-4 år siden bygde Suhr alle gitarene etter kundens ønsker. Som du sier har Pro-versjonene blitt etablert med faste spesifikasjoner til litt reduserte priser (ca 30% under custom). I 2014 begynte Suhr dessuten å produsere Pro-linjen for lager i mye større antall enn før. Det ventes at de nye eierne av selskapet vil fortsette denne utviklingen og trolig ønsker å posisjonere Suhr som et alternativ til f.eks. PRS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til for 3-4 år siden bygde Suhr alle gitarene etter kundens ønsker. Som du sier har Pro-versjonene blitt etablert med faste spesifikasjoner til litt reduserte priser (ca 30% under custom). I 2014 begynte Suhr dessuten å produsere Pro-linjen for lager i mye større antall enn før. Det ventes at de nye eierne av selskapet vil fortsette denne utviklingen og trolig ønsker å posisjonere Suhr som et alternativ til f.eks. PRS.

Er nok litt lengre siden Pro serien kom.

Tipper rundt 2005.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Classic er en strat. Modern er litt mindre. Ja kan også funke til hardere musikkstil.

Og det uunngåelige spørsmålet; Sorg, er du i slekt (eller band) med Død? :-)

Jeg har en ganske lik gitar og den fungerer fint til det meste (savner dog iblant en neck humbucker). Monterte på en tremol-no så jeg trenger ikke bytte gitar for hardtail funksjoner (som f.eks visse typer styring bends).

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Classic er en strat. Modern er litt mindre. Ja kan også funke til hardere musikkstil.

Og det uunngåelige spørsmålet; Sorg, er du i slekt (eller band) med Død? :-)

Jeg har en ganske lik gitar og den fungerer fint til det meste (savner dog iblant en neck humbucker). Monterte på en tremol-no så jeg trenger ikke bytte gitar for hardtail funksjoner (som f.eks visse typer styring bends).

Så classis og modern har samme bruksområde?

Kjenner til død ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på specs ark på gitaren på Finn at den er nærmest identisk med den jeg kjøpte. Samme pickups, finish, hals etc.

To forskjeller- gitaren jeg kjøpte har roasted maple hals (en fordel ved værskifte, mer stabilt). Gitaren på Finn har stainless steel (mindre båndslitasje).

Så langt kun positive ting å si om gitaren. Den låt litt merkelig i starten og vib arm var litt rar men etter at PD guitars fant feilen (feste vib arm feste med lock-tite og bytte volume pot da treble bleed cap var brukket) så fungerer den utmerket.

Jeg monterte inn hb/sc split og en tremolo-no. Så nå er det en fin allrounder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste skritt er å montere switch for å koble sc neck og middle series/parallell (gidder ikke bytte pickups, de låter helt fint).

Tror Debris har bedre oversikt over modellene. Classic er en vanlig strat men med lettere fret access (hælen er senket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.