Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Helix


wiggum

Anbefalte innlegg

Joda, men Kemper vel hovedsakelig en preamp uten FX-del?

Nja, er mer enn nok effekter tilgjengelig for mitt bruk, hvertfall. Ser absolutt appellen til Helix, mtp routing-mulighetene, og muligheten til å bruke egne IRs, syns bare prisen muligens ser litt stiv ut (uten å ha testet den den, eller hørt den skikkelig heller, for den saks skyld. Poengløs gnåling fra min side, egentlig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det låter rett og slett hinsides bra. Hadde jeg skulle kjøpe noe sånt nå hadde jeg hatt store problemer med å velge mellom Kemper, Axe og Helix.

En annen luring er Amplifire , har hørt mye lovende fra den også i det siste. Langt enklere, men også mye rimeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag är väldigt oupplyst när det gäller Helixen men kan någon förklara för mig varför man skulle välja Line 6 istället för tex Fractal om de ligger i ungefär samma prisklass (AX8)? Jodå, Line 6 klarar att göra Youtube-videos som låter bra (skulle bara mangle) och det ser fancy ut och lätt att redigera mm (där har Fractal en del att lära) men där Line 6 gärna har tagit betalt för de få uppdateringar som de har släppt, så har Fractal spytt ut gratis uppdateringar 1-3 gånger i månaden (typ) där de lägger till amper, funktioner, ljudförbättringar mm mm. En några år gammal Axe 2 känns fortfarande som en splitt ny inspirerande produkt ett par gånger i månaden.. kommer Helixen att göra det? Ingen aning, den som lever får se. Är inte enig i worship-Cliff grejen, men det känns lite som om man väljer mellan att stötta den galna konstnären som brinner för sitt produkt, kontra det multinationella monstret med dollarteckensögon (vet att liknelsen inte är heeeeeeelt korrekt då, men ni fattar).

Det är såklart bra att Fractal och Kemper får konkurenter och jag menar inte att vara negativ mot Line 6, men enlighten me, please (jag har inte gjort nån bra research).

Ps. Om jag skulle börja checka ut Helixen så skulle jag säkert bli sugen på en själv så inte ta det här alltför allvarligt :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bestilt Amund? Jeg tok sjansjen på en pre-order ;-)

mvh

Gammel kollega fra Tiedemanns med bart B)

Haha Thor! Lurte på hvem denne StudioTM på TGP var :P

Jeg har ingen Helix på handlelista enda, men blir jo spennende å se hvordan den funker i praksis. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.