Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Helix


wiggum

Anbefalte innlegg

Er forøvrig lite imponert over vrenglydene fra Helix så langt. Får virkelig håpe den er bedre enn hva vi har hørt til nå.

Helt enig, men regner med at de bør være endel bedre enn det man har fått inntrykk av så langt.

Cleanlydene er på et annet nivå enn tidligere Line 6 ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, men regner med at de bør være endel bedre enn det man har fått inntrykk av så langt.

Cleanlydene er på et annet nivå enn tidligere Line 6 ihvertfall :)

Ja cleanlydene er utvilsomt på et annet nivå enn tidligere, låter skikkelig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, demoene så langt har vært litt tamme på vrenglyder, men om hd500x klarer det ok, så må jo Helix klare det tilsvarende bedre.

Tipper det kommer noen gode demoer så fort den er i butikken. Line6 har også lovet flere higain demoer i starten av denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror og Helix vil duge til livebruk og virker veldig fleksibel og brukervennlig.

Så den vurderes men jeg regner med å gå for AX8 da jeg er rimelig sikker på at lydmessig vil den være et hakk bedre.

Dog til livebruk er det nok ingen som vil høre mye forskjell ut og for min egen del begynner det praktiske å telle mer og mer når man er ute og gigger.

Målet er å ha AxeFx II til hjemmebruk og slippe å dra med den + fotbrett på gigger. AX8 eller Helix vil helt klart gjøre jobben og regner med at Cliff skjønner at Helix vil bli direkte konkurrent med AX8 og at å komme på noenlunde samme pris vil være nødvendig. Er det like i pris går jeg helt klart for AX8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt vil jeg si at de bestlydende og mest brukervennlige modelleringene Line6 har levert befant seg i Pod 2.0 og gamle Pod Pro (samt i noen videreføringer i påfølgende modeller).

Jeg tror ikke det har så meget med teknologi å gjøre, mer at den serien av lyder som Line6 ble kjent for (inkludert delayene i Dl4 og modulasjon fra MM4) ble utviklet av et ganske stødig team som inkluderte Jorge Tripps (som nå jobber for Dunlop/Mxr).

2.0/Dl4/MM4 inneholdt stort sett lyder som kunne brukes i profesjonell sammenheng. Noen av de senere produkter bar mer preg av å inneholde presets som var kreert for å låte imponerende for nybegynnere i et prøverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.