Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Helix


wiggum

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Kul video og cleanlydene i den er på et helt annet nivå i forhold til tidligere Line 6 greier synes jeg.

Fornøyd med at Line 6 endelig tar et skritt videre etter repackaging av de tvilsomme HD greiene deres i årevis.

Endelig med IR loading, var på tide!

Lovende så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig overasket hvis den låter like bra som en Axe-FX2 pga at den ikke er i nærheten av kraften.

"The Axe-Fx II is still the most powerful guitar processor ever created. A TigerSHARC is about twice as fast as a SHARC clock-for-clock. Additionally the TigerSHARC's we use run 33% faster than the fastest SHARC. The Axe-FX II has two of these. Therefore it's got about three times the power of a Helix."

Kemper har jeg hatt og dens største shortcoming er effektene, ikke i nærheten av de i Axe'n.

Jeg håper at Helix'en er knallbra, da kjøper jeg en på flekken!

Skulle hatt backup til Axe'n min men de nærmer seg vel 30K for en XL+ nå så Helix ser fristende ut.

Satser på at effektene i den er milevis bedre enn i HD greiene, det BØR de være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, og ax-8 skal vel kunne kjøre standard axe2 simulering med samme prosessor som Helix? Bare at den ikke kan kjøre så mye samtidig som Axe2?

Samt user interface fra tidlig 90-tall da :)

Akkurat der er Helix det mest gjennomførte jeg har sett til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Procom er ute med UBEKREFTET norsk pris: http://www.procom.no/effektpedaler/multieffekter/line-6-helix.html

kr 15 995 inkl. mva.
kr 12 796 eks. mva.

NB! Pris ikke 100% bekreftet

Det er altså rimelig nøyaktig $1500 (som er butikkpris i USA) * 1,25 (norsk mva)

Det er vel som forventet egentlig.

Thomann.se viser:

1 539 €
14 569,33 SEK (= 13 892 NOK)
Pris inklusive moms och fri frakt

Ikke umulig det blir en tur over grensa da, om det blir kjøp.

http://www.thomann.de/se/line6_helix_guitar_processor.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomann.se viser:

1 539

14 569,33 SEK (= 13 892 NOK)

Pris inklusive moms och fri frakt

Ikke umulig det blir en tur over grensa da, om det blir kjøp.

http://www.thomann.de/se/line6_helix_guitar_processor.htm

Er det ikke bare å bestille til Norge fra Thomann fremfor å bestille den til Sverige (eller annet land)? De trekker fra momsen når de sender ut av EU. Du får riktignok ikke gratis frakt til Norge da. Endret av Rødvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke mye å spare ved å kjøpe fra Thomann.

Om man vil ha den billigst mulig må man vente på godpris fra amerikanske nettbutikker. Har sett enkelte på TGP som har klart å få 20% rabatt på preorder, så vi snakker circa 12k totalt med frakt og moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.