Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Helix


wiggum

Anbefalte innlegg

Ålreit, da var Helixen kjøpt og betalt! Har fått spilt en del på den det siste døgnet og den låter helt strålende. Brukergrensesnittet er også, som jeg forventet, til å forelske seg i, haha! Jeg har funnet ut at de innebygde kabinettene er bra på noen amper, men jeg måtte ty til et Redwirez Marshall 1960-kabinett for å få JCM800'en til å låte bra... Skal kjøpe hele pakka til 125$ når jeg får råd til det, men som sagt fungerer de innebygde i aller høyeste grad. Dersom noen vet om noen sinnsykt bra IRs er det bare å skrike ut, har til nå testet ENGL Pro med V30 og nevnte Marshall 1960 fra Redwirez og syns det låter særdeles bra! Vet ikke om Ownhammer regnes for å være "bedre" enn Redwirez..? Jeg har heller ikke savnet noen amper til tross for at den "bare" har 45 stk, selv til high gain! Låter rett og slett brutalt på Atomic CLR'en, og jeg vil anbefale alle som har muligheten til å teste den ut! Om det er noen som lurer på noe konkret er det bare å spørre enten i tråden eller på PM! :)

Og ja, er også mulig at jeg kan lage en liten sammenligning med Axen om det er stemning for det ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen særlig forskjell på å kjøre vanlig gitarkabel eller XLR-kabel til monitor? Den låt bra på monitoren, men den låt GRISEBRA på headset! Headsettet er et Audio Technica ATH-MSR7, så det er jo et bra headset men det skal jo være en bra monitor også.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Føler du at boksen er verdt pengene? 2. Er det funksjoner du savner? 3. Fungerer looperen tilfredsstillende?

1. Absolutt, jeg hadde nok ikke kjøpt den hvis ikke. 2. Det eneste jeg syns er litt bakvendt og til tider forvirrende er at den 10-bånds grafiske equalizeren har horisontale linjer i stedet for vertikale, så det er egentlig ikke en graf per def... Også frøs den en gang i går og måtte reboote, men det går jeg ut i fra blir fiksa med oppdateringer. Jeg har ikke satt meg helt 100% inni og jeg skrur enda på presets, har laget mange men det er mest for å bli kjent med boksen og å lære meg til å skru på den. 3. Looper er noe jeg aldri har brukt og ikke bruker så det kan jeg dessverre ikke kommentere på.

Jeg er definitivt keen på å høre sammenligning med Axe. Det blir kanskje litt feil siden du har gammel FW, men jeg er uansett giret på å høre noe fra denne mye diskuterte fancyboksen :)

Kanskje det ja, Axen har jo siste versjon som ble laget for Standard/Ultra men det er ikke noe Quantum nei... Føler dog at Axen ikke er så langt i fra Helixen på high gain, men på low gain og clean er Helixen et godt hestehode foran. Den låt, som jeg nevnte, helt intenst fett med headsett så tror jeg må gjøre noe med oppsettet med monitoren.

Må også nevne at en av hovedgrunnene til at jeg gikk for Helix (og etterhvert skal selge Axen) er at jeg vil ha alt i ett, har aldri vært noen fan av rack... Helixen har alt jeg trenger (både hardware og software-messig) så når jeg finner en bag eller koffert som passer til den blir det tidenes portable oppsett!

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helixen har alt jeg trenger (både hardware og software-messig) så når jeg finner en bag eller koffert som passer til den blir det tidenes portable oppsett!

Gratulerer! Da er vi minst to her som har hevet seg på det siste innen modelering:)

Ser forøvrig at Line 6 kommer med en hendig sekk til Helixen ut i desember. Ligger bilder på Line6 forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Da er vi minst to her som har hevet seg på det siste innen modelering:)

Ser forøvrig at Line 6 kommer med en hendig sekk til Helixen ut i desember. Ligger bilder på Line6 forum.

Takker! Ja spørs om det ikke blir flere! Du er fortsatt fornøyd du også? :D

Har du link til denne sekken/baggen? Sitter og researcher bag/koffert as we speak så det hadde vært helt sjef å få noe originalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Ja spørs om det ikke blir flere! Du er fortsatt fornøyd du også? :D

Har du link til denne sekken/baggen? Sitter og researcher bag/koffert as we speak så det hadde vært helt sjef å få noe originalt!

Veldig godt fornøyd. Spiller direkte gjennom pa da jeg ikke har noe annet. Resten av bandet er også meget fornøyd med lyden.

Min gode ARD står ubrukt :/

Her er link til sekken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.