Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Helix


wiggum

Anbefalte innlegg

http://line6.com/helix/

Line 6 has announced its new flagship multi-effects processor: the Helix.

Based on the all-new HX modelling engine, the Helix builds on Line 6's previous HD modelling to offer more nuanced sounds, with model-specific bloom and compression characteristics.

Line 6 has revamped the user interface, too, awarding the Helix with a 6.2" colour LCD display, customisable footswitch labels and - brilliantly - a joystick, while its construction is dubbed "tour-grade".

Prisen i Norge blir sikkert minst 15.000.

Noen som føler seg fristet?

Endret av wiggum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0, xt, (m), x3, hd, (amplifi), helix?

Line6 har ikke imponert meg tidligere, så jeg sier skeptisk, men får ha et åpent sinn og tenke at en gang må de få det til.

Satser på at fotbryterne også er bedre, kvaliteten har så langt vært under par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så billig som Kemper er her til lands, tror jeg heller at for mitt personlige bruk ville jeg vurdert å heller kjøpe den, og anvende min Pod HD500 for ekstra effekter. Spesielt om Helix runder 15 laken.

Når det er sagt; Line 6 ser ut til å ha flikket på alle mine problemer med HD-serien. Muligheten for å laste egne IRs er nesten verdt pengene i seg selv. Og enheten ser jo fantastisk ut i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine tenner på det bildet, da :)

For meg som ikke er så interessert i denne mest pga pris, hva skal denne gjøre like bra/bedre enn Axe-FX og Kemper?

Alle amper er modellert på nytt fra grunnen av, og de hinter til at teknologien er mer eller mindre "profiling" à la Kemper.

Samt at de har åpnet for bruk av tredjeparts IR, som er et stort pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.