Web Analytics
Jump to content

Trenger noen tips ang. western gitar.

HoJ

Recommended Posts

Etter over 20 år med en Jasmine gitar så er jeg på jakt etter noe nytt. Jeg tenker meg en western gitar med preamp. Jeg har ikke så mye å rutte med, men har fått noen gode priser på disse gitarene.

Morgan W 810 SSE OM

Ibanez AW4000CE BS

Sigma GRC-1STE

Sigma 000MC-1STE

Yamaha FGX730SCA

Er på jakt etter en gitar som er crispy i lyden.. ikke for bred hals.

Den billigste får jeg for under fire tusen og den dyreste for 5500,-

Noen som har noen forslag eller formeninger? Takker for all hjelp jeg kan få.

Jeg har dessverre ikke spilt noen av modellene, og kan ikke kommentere disse spesifikt.

Imidlertid burde du, ikke minst etter over 20 år med gitarspilling (da har du oftest en formening om hva slags lyd du er ute etter), prøvespille alle alternativer, enten det er hos selger, eller bare hos din lokale musikkforretning. Det er ikke sikkert at det andre kaller "crisp" vil være noe du kaller "crisp". Du får samtidig også kjent på halsbredde/-form.

Lykke til!

Edited by Astrum
  • Like 1

• 2 months later...

Sigma-gitarene får jo lovord og skryt overalt. Det jeg har sett av Morgan ville jeg ha holdt meg unna. Men det viktigste er å prøve til du finner en som funker for deg.

Jeg har en Yamaha FG720 som akustisk hovedgitar, så jeg tipper 730'en er noenlunde samme. Har hatt en del akustiske under 5000 og solgt dem unna, blant anna Cort, Sigma og Ibanez, men Yamahaen er god som gull. Den er nok nærmere Gibson i lyden enn Martin, dvs med mer woody og full tone enn krisp og sprø, men med rette strenger på er den også crispy. Ellers vil jeg som alle andre anbefale å teste, det er i grunnen den eneste måten å finne gitaren din på.

• 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Det er et flott alternativ. Jeg liker den. 
    • Hei.  Har en kawai patent 34-4127 kjøpt tidlig 60 tallet. Noen som har kjenskap til denne evnt hva den røft kan være verd? Har en del hakk og skavanker.
    • Den Line 6 boksen bruker 2.4 ghz digital overføring. Det vil si at den bruker wifi teknologi for å overføre. Når publikum kommer så blir det mer trafikk og vanskeligere for mottakeren å finne ditt signal (mange konkurrenter)    i korte trekk vil signalet være bra på lydsjekk og få problemer når publikum kommer. Du kan forsøke å bruke squelsh funksjonen også det å være nærmere mottakeren. Du kan også prøve å plassere den litt unna wifi routere etc. Men har den samme boksen selv. Og kan meddele de samme utfordringene du beskriver. Synd. På den positive siden så funker den ganske så bra på bygda. Helt til publikum kommer… om andre har løsninger vil jeg gjerne høre!    
    • Jeg har problemer med min Line 6 Relay G70 live. Den har fungert bra i mange år, men det har blitt mer ustabilt de siste årene. Til info så bruker de andre i bandet G30 fra Line 6. På soundchecks så funker alt fint. Jeg kan gå rundt hele scenen og mister ikke lyden. Men under konserten, med folk (og mobiltelefoner) i salen, så kan jeg knapt bevege meg bort fra mottakeren uten av jeg mister signalet.. Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette eller er hele oppsettet utdatert? Det merkelige er riktignok at G30, som er en dårligere og eldre modell, funker helt fint for de andre i bandet.. 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.