Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger noen tips ang. western gitar.


HoJ

Anbefalte innlegg

Etter over 20 år med en Jasmine gitar så er jeg på jakt etter noe nytt. Jeg tenker meg en western gitar med preamp. Jeg har ikke så mye å rutte med, men har fått noen gode priser på disse gitarene.

Morgan W 810 SSE OM

Ibanez AW4000CE BS

Sigma GRC-1STE

Sigma 000MC-1STE

Yamaha FGX730SCA

Er på jakt etter en gitar som er crispy i lyden.. ikke for bred hals.

Den billigste får jeg for under fire tusen og den dyreste for 5500,-

Noen som har noen forslag eller formeninger? Takker for all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke spilt noen av modellene, og kan ikke kommentere disse spesifikt.

Imidlertid burde du, ikke minst etter over 20 år med gitarspilling (da har du oftest en formening om hva slags lyd du er ute etter), prøvespille alle alternativer, enten det er hos selger, eller bare hos din lokale musikkforretning. Det er ikke sikkert at det andre kaller "crisp" vil være noe du kaller "crisp". Du får samtidig også kjent på halsbredde/-form.

Lykke til!

Endret av Astrum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Sigma-gitarene får jo lovord og skryt overalt. Det jeg har sett av Morgan ville jeg ha holdt meg unna. Men det viktigste er å prøve til du finner en som funker for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Yamaha FG720 som akustisk hovedgitar, så jeg tipper 730'en er noenlunde samme. Har hatt en del akustiske under 5000 og solgt dem unna, blant anna Cort, Sigma og Ibanez, men Yamahaen er god som gull. Den er nok nærmere Gibson i lyden enn Martin, dvs med mer woody og full tone enn krisp og sprø, men med rette strenger på er den også crispy. Ellers vil jeg som alle andre anbefale å teste, det er i grunnen den eneste måten å finne gitaren din på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.