Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 pocket pod vs Korg Pandora mini vs...


shv

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe en sånn liten pod-sak for å kunne spille litt med headset i stuen, noen som har erfaring med Line 6 pocket pod og/eller Korg Pandora mini? Pros/Cons? Evt. er det andre tilsvarende enheter på markedet man heller skulle vurdert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes grensesnittene på begge er fiklete.

Personlig bruker jeg nå utelukkende en Zoom B1on (det finnes også en G1on) for headsettøving. Den har "alt". Gode effekter organisert i patcher, innebygget tuner, headsettutgang, godt display, kan gå på batteri eller ekstern strøm, har aux inn, innebygget rytmeboks med overraskende mange rytmer, innebygget looper. Eneste forskjell er at den nok bør stå på bord eller gulv, men jeg opplever ikke det som en dealbreaker.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Pandora Mini til både gitar og bass og synes den fungerer utmerket. Synes ikke menyene er spesielt kompliserte, men så skal det sies at jeg har brukt Pandoraboksene siden de først dukket opp på nittitallet. Er derfor en mulighet at erfaring gjør det lettere å navigere :-)

Lydmessig synes jeg PX minien er mer enn bra nok. Delay, klang og moduleringseffektene er spesielt gode. Det krever litt mer arbeid å finne de gode vrenglydene, men når man først knekker koden låter disse også bra. Ellers er det praktisk med mange trommespor man kan spille til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Line 6 Pocket pod, ble ikke helt venn med lyden på denne veldig metalliskt og boksete lyd, så jeg kjøpte meg en Pandora mini.

Er fornøyd med denne, ligger inne en del greie presets og det er grei delay og klang lyd og som nevnt ovenfor så kan du skru deg til ganske bra crunch lyd, og ikke minst er det kjekt å ha metronom og trommer og øve med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pandoraen har forøvrig en ganske grei og enkel softwareeditor som gjør det veldig lett å skru lyd.

Har du vurdert Pandora Stomp? Det er en mini i pedalformat. Gjør akkurat de samme tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korg Pandora er sikkert mer enn bra nok, altså.

Skulle den føles for dyr, så vil jeg vil likevel fortsatt anbefale Zoom G1on. Prisen er så rimelig at jeg tror den nesten er uslåelig:

http://evenstadmusikk.no/Produkter/Gitar-/-Bass/Effekter-/-pedaler/Multieffekter/Zoom-G1ON-Gitar-multieffekt-Lagersalg1070420-p0000044132

Det er plast, men den virker faktisk ganske solid (mer solid enn Line6 Pocket Pod som hadde en plasttype som føltes sprøere). Jeg bruker den som sagt hele tiden, og kjøpte faktisk en til for å ha som backup om noe skulle skje med den første, og evt. til bruk med analog synth og lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm! Ser at Zoom G1on har looper som kan brukes sammen med rytmesporene. Det er definitivt et selling point. Blir nok til at jeg må teste den en dag. Lenge siden jeg har hatt Zoomprodukter og har forstått det slik at de låter mye bedre enn det de gjorde for 10-15 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korg Pandora er sikkert mer enn bra nok, altså.

Skulle den føles for dyr, så vil jeg vil likevel fortsatt anbefale Zoom G1on. Prisen er så rimelig at jeg tror den nesten er uslåelig:

http://evenstadmusikk.no/Produkter/Gitar-/-Bass/Effekter-/-pedaler/Multieffekter/Zoom-G1ON-Gitar-multieffekt-Lagersalg1070420-p0000044132

Det er plast, men den virker faktisk ganske solid (mer solid enn Line6 Pocket Pod som hadde en plasttype som føltes sprøere). Jeg bruker den som sagt hele tiden, og kjøpte faktisk en til for å ha som backup om noe skulle skje med den første, og evt. til bruk med analog synth og lignende.

Hvordan er lydkvaliteten, clean, vreng, delay, reverb etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd g-1on, men har hatt g-5, g-3, ms-100bt og ms-50g. Samtlige har vært kanon.

Jeg vurderte pandora stomp fordi den var litt mindre enn ms-100bt. Men etter omtaler og sammenligninger stod jeg over. Jeg konkluderte den eneste fordelen var bedre tuner.

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke eid Korg Pandora, men har eid Line6 Pocket Pod. Jeg vil si at Zoom B1on er betydelig bedre. Det du IKKE får er ferdige presets for sanger. Men effektsimuleringene er meget bra. Mitt inntrykk er at fra og med MS-, G3-, G5-, B3- og B5-produktene og nå B1on og G1on, så har Zoom tatt kvantesprang i forhold til tidligere produkter.

Siden jeg har fokusert på bassprodukter i det siste, så kan jeg dessverre ikke si noe særlig om gitarampsimuleringene i G1on.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte pocket pod en stund, men synes det ble for knotete. Nå har jeg en Yamaha THR5 som brukes til øving. Det er jo ikke akkurat samme greia, men den har ganske likt bruksområde. Veldig mye enklere i bruk enn Pod`en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.