Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke pickups har du på dine gitarer?


Cerpin Taxt

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Finner lite info. om dem, men det er to DiMarzio-humbuckers. Gitaren er en Yamaha aes820 som ikke lages lengre så jeg finner fint lite på yamaha sine nettsider. Men gitaren selges fortsatt på sound1.no og der står det bare Dimarzio custom-humbucers og det kan jo være alt mellom himmel og jord. Men de er nydelige, så jeg bryr meg egentlig ikke så veldi mye. Men på min neste gitar skal jeg helt klart ha EMG aktive picups!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...pickupen er noen ganger helt død (for så å plutselig "våkne til liv" igjen 5 sekunder senere) så jeg vurderer å skifte den ut.

Akkurat slik fungerer rythmpickupen min også, jeg må bare slå an strengene skikkelig hardt og switche mellom rythm/solo-pickupen et par ganger, så kommer'n. Ikke noe å stole på under en konsert!

Er det noen pickup/elektronikknerds som vet hva det kan komme av?

Det er en haug med feilsøk på slikt, alt fra dårlig kontakt i jackinputen til brudd i viklingene på pickupen. Men veldig vanlig er korrosjon (som følge av svette og fukt) eller slitasje i brytere/poter. Det man kan gjøre med dette er å gi en skikkelig dose med elektronikkrens, fås kjøpt på sprayboks. Men husk å vente med å plugge i ampen til sprayen har fordampet skikkelig.

:) Yngve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.