Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et diy fuzz face klone sett på Das Musikding. Ferdig lodda, men ingen lyd når den er på. Lyd når den er bypasset og lys på led av/på. Første pedalbygget mitt dette. Hva burde jeg gå gjennom for å finne hvor feilen ligger?

Endret av Affen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Germanium-versjonen eller silicone-versjonen?

Diode: Prøv å snu transistoren.

Germanium: Husk at den har motsatt polaritet, så den ikke funker på vanlig Boss-adapter. Ellers samme her: Prøv å snu transistoren. Jeg surra med det på min Fuzz factory-klone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har noen gamle pc høyttalere eller annet "ikke så veldig redd for" forsterker+høyttaler kan du lodde en kondensator på signallederen på enden av en ledning (med minijack eller plugg som matcher input på forsterkeren) screen/jord kopler du til kretsen med en klemme, så kan du probe rundt på kretskortet med det ene beinet av kondensatoren og høre ut hvor du har signal /hvor det stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last opp bilder av bygget. Detaljerte utgaver av oversiden og undersiden av printet, og noen som viser wiringen av selve pedalen, med jack og brytere og det hele.

Har du multimeter? Kan du måle spenninger på transistorbeina? Altså VDC målt fra jord til hver fot på Q1 og Q2.

Feilen er sannsynligvis triviell, for eksempel at en transistor står feil vei, inn/ut er bytta om, en kaldlodding/loddebro/lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.