Gå til innhold
kroffer

Fraktpris for Peavey 5150 I

Anbefalte innlegg

Hei! Har en kompis som er i USA nå og jeg lurer på å få han til å kjøpe en Peavey 5150 for meg. Å be han ta den med seg på flyet hjem er litt drøyt, så jeg tenker han kanskje kan sende den fra USA til norge. Derfor lurer jeg på hva den veier, eventuelt om noen her har betalt for samme frakten? Og, må jeg betale mums på den da? Tid har ikke noe å si..

NB! Det er den første utgaven jeg er ute etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vært oppe på forumet sikkert 1000 ganger.

Gidder ikke lete etter link, bruk søkfunksjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bah, bare ca pris slik at jeg kan anslå om det er aktuellt eller ikke. Dersom noen av dere vet ca pris venligst rop ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

25 kg med fedex frå kentucky til trondheim $270. Usikker på om det er inkl. forsikring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at du må bytte trafo. Jeg hadde fått sendt ampen til et sted i USA og fått gjort det pluss en liten mod for å rydde opp litt i ampen, 5150'en kan være litt laus og bråkete.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

der har vi mannen sin!

Ny trafo, fordi det er forskjellig strømstyrke?

Hva mener du med løs og bråkete?

Er ikke så dreven på slike ting, derfor jeg spørr. Vet bare at jeg liker lyden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ny trafo' date=' fordi det er forskjellig strømstyrke?[/quote']

Strømstyrken måles i ampere, men det er spenningsnivået (som måles i Volt) som er forskjellig i USA.

Mest sannsynlig bare at bolter, muttere og sammenføyninger ikke tåler uendelige mengder med risting uten å løsne litt, og at disse har godt av å bli strammet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men det ser jeg på som minimale problemer i forhold til hva jeg sparer i pris. Har noen kompiser som er drevne med loddebolten og slikt. Kan ikke en slik trafo-situasjon løses med et adapter slik andre amerikanske elektriske artikkler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

se derja! glimrende! :)

leste noen litt morsome ting styrken til denne ampen på harmony central;

"but when was the last time you ever got to play a 120 watt amp even at a bees dicks of that power in a club/pub gig without the rest of the guys in the band and the sound guY and the manager and most of the crowd telling you to turn the FUCK DOWN. Honestly if you don't play stadium shows or alot of big outdoor venues this amp will be as usefull to you as a one legged man in a butt kicking contest, but hey thats just my opinion."

"120 watts is enough to kill small animals and scare kids, it's the loudest amp i've ever heard. it can drown out my friends 200 watt randall. at low volunmes it's sound is very limited, around 4/5 it starts to come alive."

tehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ny trafo, fordi det er forskjellig strømstyrke?  

Yes, så du får helt enkelt ikke plugget den i veggen her. Finnes omformere, som er dyre og kommer med en gratis risk. Ikke kult om ampen sprenger.

Alle high gain amper støyer en del, 5150'en støyer en god del. Og som Recto ampene synes jeg at det er litt løs bottom end at sounden kunne vært tightere, så skal du sende den et sted kan du få den modda samtidig så den låter mer "rent" 5150 med litt mer tight trøkk i bånn. Klager ikke på lyden i seg selv, men er ofte litt sånne skavanker på amper med masse gain, og får man ryddet opp i det blir den jo bare bedre.

Du kan sjekke med voodooamps.com, de kan virkelig sakene sine på dette feltet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.