Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Commander in chief - betcha can't play this


Straymond

Anbefalte innlegg

Ho var på Lindmo også. Litt samme greia. Impro live er ikke den strekeste siden....

http://tv.nrk.no/serie/lindmo/MUHU17000314/01-02-2014#t=14m34s

Jan Eggum was not impressed!

Greit nok at jenten ikke akkurat er en gitargudinne, men hvis folket skal være helt ærlig. Hvor mange her inne kan med hånden på hjertet si at de klarer å spille det hun gjør på "Betcha can't play this"-klippet?

Jeg klarer det ikke, men så synes jeg "shredding" er en tåpelig og ubrukelig egenskap. Like dumt som innendørs "fluefisking" på blink.

edit-nih_10_jan_15.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV2 innslaget er drøyt ja .

Bendingen og tremelo er fæl og tappingen er sånn 13-åring på 4sound nivå .

Kanskje mora har gitt henne FOR mye selvtillit eller noe ?

Hun er jo "skoleflink" virker det som . Hun snakker teori og lærer seg disse stykkene .

Men utførelsen..... skal en vise seg på youtube og tv så viser en det som vedkommende er FLINK på..ikke det som en klarer "halveis" .

Halveis greiene øver en seg på hjemme .

Lindmo klippet er ikke stort bedre heller . Det er i hvert fall litt kortere .

Hun får ta seg noen timer med YJM .

The Queen of shred ...... :wacko:

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Eggum was not impressed!

Greit nok at jenten ikke akkurat er en gitargudinne, men hvis folket skal være helt ærlig. Hvor mange her inne kan med hånden på hjertet si at de klarer å spille det hun gjør på "Betcha can't play this"-klippet?

Jeg klarer det ikke, men så synes jeg "shredding" er en tåpelig og ubrukelig egenskap. Like dumt som innendørs "fluefisking" på blink.

Mmmmmmmmmmmmmm... Fluefiske....

Habbahabnahannahabna

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at jenten ikke akkurat er en gitargudinne, men hvis folket skal være helt ærlig. Hvor mange her inne kan med hånden på hjertet si at de klarer å spille det hun gjør på "Betcha can't play this"-klippet?

Jeg klarer det ikke, men så synes jeg "shredding" er en tåpelig og ubrukelig egenskap. Like dumt som innendørs "fluefisking" på blink.

Ang. hvem som kan spille dette, som tidligere nevnt så er det mange gode gitarister på forumet, og flere kan nok spille dette minst like bra som CiC.

Ang. shredding, så kommer det an på hva man legger i det. Om det er å spille raskt, så er dette et musikalsk "verktøy" som har sin plass og benyttes av mange instrumenter, bl.a.piano, fiolin etc. i tillegg til gitar. Jeg mener at mange plasser kan raske partier forsterke en solo eller et musikkstykke.

Å spille raskt kun for å spille raskt, uten noe særlig musikalske kvaliteter utover dette, synes jeg også er lite interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det ikkje at ho er dårlig, eg kunne aldri ha spelt det der. Men sjølv om eg til nød klarer å fake meg gjennom eit jazz-sett, ville eg aldri ha gått så hardt ut og kalt meg "King of Jazz", og lagt ut "Betcha can't fake this" på youtube. Det er samsvaret som er problemet. Skal du imponere meg, så er det overskudd som skal til. Er ikkje nødvendigvis hennar feil ein gong, kanskje berre karusellen ho er på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet hennes i mine øyne er at det ikke er tight. Det henger ikke sammen, men høres mer ut som enkelte snutter hun har øvd inn hver for seg, som hun ikke greier å få flyt på helhetlig. Og det viktigste i slik musikk er jo å være tight!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.