Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Commander in chief - betcha can't play this


Straymond

Anbefalte innlegg

Hun virker å kunne memorere stykkene godt (et par av de klassiske stykker hun utfører/radbrekker krever jo en viss kapasitet).

Lurer på om problemet med shredding (når det låter 'sloppy') er at høyre- og venstrehåndsarbeidet hennes ikke er helt i synk.

Hun burde muligens satset på en kortskala gitar. Og byttet manager. Samt fokusert mer på egne sanger (singer/songwriter biten hun gjør minner litt om Siri Nilsen, faktisk ganske godt utført).

Til sist kan vi anbefale en tur til psykologen (enhver kunstner trenger en tur dit) for å avdekke bakgrunnen for uniform-fetishen. Hun tar seg forsåvidt godt ut i patronbelte-kostymet, er ikke det det står på egentlig... Men man kan da ikke kompensere for litt sloppy/halvferdige detaljer i all evighet heller... (dvs det er jo akkurat hva man selv, i likhet med de fleste andre gitarister egentlig bedriver hele tiden.... dekker over sloppy licks med delay og effekter, nye gitarer og scenestash, høy skjorteføring etc etc)

Edit; gitarspillet til Valeur og Ogden (som hun duellerer med i disse videoer) er jo ikke sloppy (det er fullstendig 'spot on' både i teknikk og tone).

Ny edit; hin snakker fire språk flytende (iflg Wikipedia), har bodd i Chicago (iflg Nrk) og har utgitt en barnebok med egne illustrasjoner; http://m.barnesandnoble.com/w/the-freezing-snowman-b-hagen/1118584229?ean=9781492885719

Dersom hun er relativt intelligent (og muligens litt småsprø) kan det være hun hiver seg over ambisiøse prosjekter uten helt å ha bakgrunnen i orden for å utføre plettfritt (det å shredde ala Guthrie Govan eller Al DiMeola krever enormt med arbeid i tillegg til talent og eksepsjonell finmotorikk).

Endret av skela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg synes ikke kostymene hennes er problematiske, egentlig. Harry som faen, men de gir mening mtp. navnet hennes. Derimot synes jeg hun skulle tatt seg et par runder med metronomen igjen. For det trengs. Sjeldent jeg hører folk som spiller mer i utakt enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg synes ikke kostymene hennes er problematiske, egentlig. Harry som faen, men de gir mening mtp. navnet hennes. Derimot synes jeg hun skulle tatt seg et par runder med metronomen igjen. For det trengs. Sjeldent jeg hører folk som spiller mer i utakt enn meg.

Ja enig, vil jeg høre sloppy shredding kan jeg sette på mine egne opptak (der bommes det like mye). En mer kritisk sjel ville jo ikke publisert slikt halvferdig materiale (spesielt ikke ved siden av det temmelig plettfrie spillet til Valeur og Ogden).

Men muligens kan fenomenet forklares ved at hun vet hun er dyktig på andre områder (språk, vokal, muligens tegning etc..) og dermed tror shreddingen til slutt vil nå verdensklasse (til tross for morens advarsler om at kvinnelige gitarister aldri ville shredde like bra som mannlige.. moren sammenliknet dette med sprintøvelser i friidrett). Derav den overdrevne selvtillit.

Jeg må her innrømme at jeg først tenkte 'vanvidd' når jeg så disse videoer. Men opptakene der hun synger og spiller akustisk gitar endret min innstilling (dama har et talent og jeg ble fan av det hun der gjorde).

Ny edit; iflg LinkedIn har moren fullført BI (business utdannelse) i tillegg til Operastudier i Italia og Music Management i Chicago.

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte se god morgen norge klippet igjen. Det var ennå verre da jeg hørte det for andre gang.

Men gitarteknikk til side, det slår meg også hvor usympatisk hun fremstår...

Men for all del, hun kan ha hatt en svært dårlig dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG . Første gang jeg ser det TV2 innslaget ....Jeg hadde ALDRI fremført noe slikt som hun gjør på TV2 .

Noen av de andre filmene hennes på Youtube er bedre da hun spiller mer noe hun takler noenlunde , men de "shreddingen i verdensklasse " som de sa på TV2 . Herregud .

Men det er utrolig hvor langt en ung , slank halvpen jente kan nå i the Entertainment business .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes litt synd i kvinnelige gitarister når jeg ser disse greiene. Jeg tenker først og fremst på likestilling. Det er litt sånn:

Person 1: "Hun spiller gitar, og er DAME. Dette er stort!"

Person 2: "Er hun god da?"

Person 1: "Hvem bryr seg, nevnte jeg at hun var dame og spiller gitar? Shredding heter det vist, *de* sier hun er en av verdens beste"

Person 2: "Dette er et scoop! Jeg vet ikke hva denne shreddingen går ut på men hun er jo dame!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kan man si at Øystein Sunde driver med Shredding?"

"Øystein Sunde? Kan nok ikke si det, Yngve Malmsteen...."

Vanskelig å vurdere, egentlig. Spiller med en million gnukke og halvveis ukontrolerte "mute" lyder. Problemet er jo vi har null peiling på hva som foregår i hodet hennes, og sitter bare og ser på videoer. Har hun null selvinnsikt, eller bare bitt over litt for mye på en gang? TV2 innslaget, å hjelp.. En av verdens beste metall gitarister? :P

Endret av KimT
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp det innslaget, rett og slett pinlig dårlig. Skikkelig nybegynner "shredding". Hun er 23 år allerede, blir neppe spesielt bedre.

Her må jeg protestere litt. Det høres jo ut som man ikke kan lære etter en gitt alder. Det er ikke for sent å lære og bli bedre etter 23 år. Hun har jo hastigheten. Det hun mangler er presisjon og musikalsk følelse. Hvis hun har ønske om å legge ned øvingen som trengs, så tror jeg hun kan bli bra. Det som IKKE er bra er at det virker som hun har en "jeg er utlært"-holdning. Den som tror seg ferdig utlært er ikke utlært, men ferdig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg protestere litt. Det høres jo ut som man ikke kan lære etter en gitt alder. Det er ikke for sent å lære og bli bedre etter 23 år. Hun har jo hastigheten. Det hun mangler er presisjon og musikalsk følelse. Hvis hun har ønske om å legge ned øvingen som trengs, så tror jeg hun kan bli bra. Det som IKKE er bra er at det virker som hun har en "jeg er utlært"-holdning. Den som tror seg ferdig utlært er ikke utlært, men ferdig.

Selvsagt kan man lære etter en gitt alder, hey jeg synes jeg selv gjorde "kvantesprang" når jeg sluttet å øve og begynte å spille i stedet.

MEN, hun har ikke det største talentet å rutte med, når du mangler presisjon, musikalitet og fintfølelse etter årevis med spilling, er det ikke mye øving kan gjøre. Så ja, hun har alderen mot seg.

Petrucci var 24 når Images and Words ble spilt inn. Det setter ting i perspektiv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.