Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Commander in chief - betcha can't play this


Straymond

Anbefalte innlegg

Er i grunnen glad for at tekniske ferdigheter på gitaren interesserer meg midt i ræven. Gi meg stemninger og substans. Shredding og teknisk avanserte riff er jo fullstending uinteressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt også og googlet litt av fenomenet… men endte opp å se videoer av Tina S istedefor. Hun er like gammel som eldste gutten i huset. DET satte ting i perspektiv.

Ja Tina s er forsåvidt på sporet av noe. Men vibratoen er helt 'off'. Tapping og picking sitter nogenlunde men hun mangler ennå den sentrale biten som kan ta en act fra YouTube fenomen (kultstatus) over til neste stadie.

Trikset er; spill sakte (ikke hele tiden men ofte nok til å beherske dette), jobb med vibrato og tone. Hvis ikke låter det fort skjærende og surt (disonnans kan også være interresant men som med humor bør det helst være tiltenkt).

Gitartonen til Tina S høres noe ut som om hun har brukt en eldre Casio synth som lydkort.

Problem både for Tina S og Comm-I-Chief er at noen av metalteknikkene ramler helt gjennom når man skrur av fuzz og spiller rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo egentlig ikke så mye å diskutere her synes jeg. Hun prøver seg på noe som er langt over evne, og det går dårlig rett og slett. Det som er pussig er at hun gjør dette om og om igjen, med omtrent like tvilsomt resultat.

En sånn generell anbefaling fra min side, er å la være med å promotere seg selv som fantastisk, lenge før du faktisk er i nærheten av å være det. Men men. Hun får bare kjøre på som hun vil for min del, det er strengt tatt ikke noe jeg har noe med :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg forstod heller ikke poenget med hva hun drev med helt til jeg så videoen der hun sang en egenskrevet sang. Og det klippet syntes jeg faktisk var ganske godt (vel så bra som de fleste singler/songwriters i denne gate egentlig). Så det er jo et klart talent her også. Gitarspillet kunne også blitt bedre ved å rydde litt opp i teknikken og begrense vanskelighetsgrad av repertoar noe..

Revidert tips blir da; bytt på morens rolle (frigjøring), sats mer på akk gitar, vokal, låtskrivning.

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låtene hun fremfører med akk gitar (egenskrevne) er gode. Sangstemmen er vel så god som de fleste kjente artister i den sjanger (singer/songwriter).

Shreddingen med fuzz er litt haltende og shred uten fuzz av klassiske perler/svisker grenser mot radbrekking.

Hun har sponset av kjente merker og spiller på NAMM så hun har jo kommet lengre enn de fleste (inkl meg).

Moren (som er manager) er sikkert en masekopp. Bumblefoot er visstnok en fan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibrato og bending er ofte problemet med disse youtube shredderne . De faller helt bort der .

De trenger å høre på blues gitarister og f.eks John Sykes .

De som kan spille raskt OG langsomt , og takle kvalitet vibrato og bending har kommet langt .

Sjekk YOUTUBE :" this is why you suck at guitar, lesson 36DD: Your Vibrato SUCKS "

Jeg kan ikke linke her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager på 70 tallet begynte jeg mest med blues .

Det var vel vanlig for mange . Og da er jo bendingog vibrato helt essensielt .

Nå til dags begynner de antakelig med helt annen type musikk disse shredderne .

Ser og at de spiller mer på klassisk "riktig" sett med tommel bakpå halsen som gjør at de rekker langt med fingrene .

Mens vi ofte hadde tommel over toppen av halsen . Dette gir jo bedre grep i forhold til bending- overtoner- vibrato , men dårligere til ren shredding ( hvis en ikke har digre hender .

Jeg spiller jo stort sett helt "feil" i forhold til ren shredding , men de fleste tenkte jo aldri på dette før internett kom på banen .

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer vel ikke utenom at jenter trenger flere jente shredde idoler. Kan egentlig ikke nok om shredding teknisk sett til egentlig å kunne uttale meg (men tror jeg er enig med CastorFiber), får håpe hun fortsetter å utvikle seg, og skriver bra låter, utvikler solo/shredde teknikkene, etc. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.