Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Commander in chief - betcha can't play this


Straymond

Anbefalte innlegg

Jeg vil først si at jeg ikke kan spille dette. Sånn sett er hun flink (uten at jeg på noen måte er noen målestokk på noe som helst).

Men dette er det jeg vil kalle "urent trav". Det høres ikke lettvint ut, det høres ut som hun stresser og jager og snubler innimellom, som om hun løper gjennom krattskog i panikk med en tiger i hælene. Jeg spør meg selv hvordan dette kunne låte hvis hun tenkte musikk istedenfor fart.

En ting skal hun uansett ha: Hun har baller, byr på seg selv og det hun kan og driter åpenbart i janteloven. Veldig unorsk, og dermed kan det nok være litt det også som gnir de mannlige gitaregoene våre litt mothårs.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på at veldig mange av tonene er "døde". Hun "skødder", som vi sier her på innlandet. Dempede toner er vel i og for selv greit det, men bare når det gjøres med vilje.

Ikke det at jeg klarer å spille det, men det låter ikke bra. Det er lov å mene det selv om man ikke er flinkere selv..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på at veldig mange av tonene er "døde". Hun "skødder", som vi sier her på innlandet. Dempede toner er vel i og for selv greit det, men bare når det gjøres med vilje.

Ikke det at jeg klarer å spille det, men det låter ikke bra. Det er lov å mene det selv om man ikke er flinkere selv..

Enig, det låt ikke spesielt bra. Hun 'overspiller' ved å satse på teknikker som ligger noen vanskelighetsgrader over hva hun egentlig behersker. De fleste gitarister (inkludert meg selv) ville

nok valgt å ikke publisere denne type ujevne snutter. Men det er generelt et trekk ved 'betcha can't play this' serien, de færreste av gitaristene som deltar klarer å spille de vanskeligste passasjer rent i ett take.

Ser man Li Jie video (over) er utførelsen langt jevnere (og mer melodisk/musikalsk utført). Men det klippet er neppe 7:44 i ett take (det klippes sannsynligvis mellom seksjonene).

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Betcha Can't Play This-serien til GW har tradisjonelt vært flinkiser som har vist frem sinnsyke licks.

Commander in Chief sin er ikke annet enn pinlig sammenlignet med mye av de tidligere videoene i denne serien.

Ser poenget ditt og er helt enig, men er jo i det drøyeste laget og forvente noe i samme liga som michael romeo??? er vel få i samme liga som den mannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen god reklame for plekterteknikken er denne 'commander-in-chief' ikke. Det låter tidvis rett og slett hakkete og surt.

Hun burde egentlig satse mindre på flyuniformer og finne seg en litt bedre veileder.

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en gammel slager. nå husker jeg ikke HELT når hun drar frem gitaren sin og demonstrerer, men det er der en plass.

joda, ser poenget med både jantelov, dama er sporty og alt det der, men kom igjen. en finger eller to i jorda har aldri drept noen. spesielt ikke når man skal bli filmet og man i visshet vet at dette kommer til vist til et nokså kravstort publikum.

http://www.tv2.no/v/798944/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har et visst talent. Deler av teknikken er på plass. Hun virker å ha memorert materialet (som er sentralt når man spiller klassisk musikk). Men det er noe med tonevalg og frasering som skurrer. Når hun gaper over for mye låter det rett og slett (folkelig sagt) grisejævlig.

Mitt tips er følgende (om hun leser forumet); dropp uniformene, kle deg normalt (det holder lenge med ett stk 'great Kat'). Se noen videoer med Tom Quayle. Legg merke til at teknikken hans (som heller ikke er perfekt btw..) er langt mer fluid (flytende) i overganger. Det du bør jobbe med er detaljer i teknikken og tonevalget. Husk at en elgitar plugge til forsterker uten klang låter temmelig stygt sammenliknet med en klassisk gitar. Man må kompensere med reverb/delay samt arbeide for mere flyt i overganger.

Mvh Sur gretten balkong-Muppet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun låter som om hun har låta 70% innøvd, og det hele låter uferdig. Tenutotoner blir stakkato, og stakkatotoner blir lydløse. Bendingene er regelrett sure.

Hun har definitivt et teknisk talent, men det virker ikke som om hun har brukt tid på å finpusse og vedlikeholde nivået sitt.

Forøvrig synes jeg det er fullstendig bak mål å gjemme seg bak janteloven - når hun fremstilles som en gitarheltinne men ikke låter slik fortjener man kritikk.

Som jeg skrev i tråden om Eva Vergilova: Hadde en tilfeldig gutt-/jentungeunge på Youtube spilt dette, hadde vi da diskutert det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.