Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gutt på 8 år spiller gitar! MÅ SEES!


leo

Anbefalte innlegg

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har ikke lest alt her selv da, men har setopptaket.

gutten ser ut for å være bortimot 11 år, han kan være autist, han kan ha spilt klassisk gitar og bygd opp et fryktlig bra talent med det(klassisk er ganskle sykt i blandt).

Eller så er det ikke han som spiller,noe som virker veldig sykt,så sykt at jeg ikke tror det selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi' date=' det gikk fort!

Slik spilling minner meg om Formel 1: Det går fort, fort, fort, og teknikken er supergod, men fy faen så kjedelig! Jeg ble rett og slett litt trist inni meg av å se denne unge fyren spille så perfekt/kjedelig! Hvor mye må denne fyren ha øvd? Har har noensinne spilt fotball eller fått skrubbsår på knærne når han har forsøkt å lære seg å sykle? Jeg tipper han har brukt opp nesten all fritiden sin på å finslipe teknikken.

Hva ville skjedd hvis man hadde bedt ham å spille Led Zeppelin's Since I've been loving you, eller en annen blueslåt som ikke krever hurtighet men feeling?[/quote']

Kort fattet: Du er en Zeppelin-fan med dårlig teknikk som ser det nødvendig å fokusere på guttens mangler fordi hans tekniske ferdigheter får både deg og dine gitarhelter til å likne amatører. Dakkar lille misunnelige, usikre egoet ditt...

Dessuten er ikke gutten mer en 10-11 år--hva i alle dager får deg til å tro at du kan sitte her og dømme ham som helhetlig, ferdigutviklet musiker når de fleste av oss ikke engang hadde rørt instrumentet i samme alder? Da jeg var 10 kunne jeg så vidt 7-8 akkorder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lest alt her selv da' date=' men har setopptaket.

gutten ser ut for å være bortimot 11 år, han kan være autist, han kan ha spilt klassisk gitar og bygd opp et fryktlig bra talent med det(klassisk er ganskle sykt i blandt).

Eller så er det ikke han som spiller,noe som virker veldig sykt,så sykt at jeg ikke tror det selv :P[/quote']

Jeg har selv spilt klassisk gitar, og det gir ikke noe ekstremt godt grunnlag for shred-gitar. God venstrehåndsteknikk, men det er det. Å spille med plekter er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar både tid og utrolig tålmodighet å bygge opp en slik høyrehåndsteknikk som han har.

Er man vant med å bruke legato skal kan det gjerne bli vanskeligere å inkorporere alt.pick. for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lest alt her selv da' date=' men har setopptaket.

gutten ser ut for å være bortimot 11 år, han kan være autist, han kan ha spilt klassisk gitar og bygd opp et fryktlig bra talent med det(klassisk er ganskle sykt i blandt).

Eller så er det ikke han som spiller,noe som virker veldig sykt,så sykt at jeg ikke tror det selv :P[/quote']

Jeg har selv spilt klassisk gitar, og det gir ikke noe ekstremt godt grunnlag for shred-gitar. God venstrehåndsteknikk, men det er det. Å spille med plekter er noe helt annet.

ja,akkurat det jeg mente :P

venstrehåndsteknikken blir ganske bra av kalssisk. men det med høyrehåndsteknikken hans er jo også fryktelig bra.

gutten er begavet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten er begavet, og dette er imponerende hersker det ingen tvil om....

Er jeg misunnelig på guttens ferdigheter?

Ja.

Ville jeg byttet ut min egen oppvekst med denne guttens, for å oppnå de samme ferdighetene?

Nei.

Men så var det heller ikke det vi diskuterte. Gutten er uforskamma bra. Feeling? Han er 11-12 år. Ærlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig imponerende...

String skipping-licket han gjør i begynnelsen bruker forresten Romeo i sin solo-spot på Symphony X sitt live-album :wink: .

Tviler ikke på at jeg kan klare å gjøre det han gjør, men det som er skremmende er at jeg er 18år, TI år eldre enn han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Asgeir, bare å legge ut klipp for å bevise det :).

Og ærlig talt. Dere sier at han ikke ville greid å spille Jimi Page. For å si det sånn, Jimi Paige ville aldri greid å spille det han spiller heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig imponerende...

String skipping-licket han gjør i begynnelsen bruker forresten Romeo i sin solo-spot på Symphony X sitt live-album :wink:

Jeg påpekte dette på et annet forum, men visstnok er denne delen (og alt det andre han spiller) faktisk Gilbert-materiale. Veldig likt lick, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.