Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gutt på 8 år spiller gitar! MÅ SEES!


leo

Anbefalte innlegg

Jeg syns synd på begge to..

Gitaristen gjør meg trist.. Han spiller jo gitar bedre enn hele skolen min tilsammen, i tillegg til at han er 4 år yngre ! ! ! !

Si ikke det.. :wink:

Håper ikke du mener å si at du kunne spilt det der, Håkon? For det der var sjukt!

Greit nok, jeg føler at jeg kan spille relativt fort, men så fort som det der, det har jeg ikke sjangs til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

man trenger ikke være lei seg for den gutten er så god. han kan ha spilt siden han var fem år gammel eller sånt...kommer ann på hvor mye man øver.jeg har spilt i to år og vil påstå at jeg nærmer meg slike vanskeligheter. tihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg ofte må kunngjøre er det noe ironi inne i bildet. Jeg skulle nok kanskje kunne klart noen helt enkle løp nesten opp mot den hurtigheten, med ei med den kontroll og langt fra det guttungen spiller. :)

Hehe, skjønner. Jeg kunne nok ha klart den hastigheten i et par sekunder, men det hadde ikke hørtes pent ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at denne gutten er autist på en eller annen måte. Bare se på utrykket hans, og måten han reagerer på applausen fra publikum. Selv om han har begynt å spille når han var 3 eller 4 eller 5 år har han ikke hatt mulighet til å bygge opp en slik teknikk. Det som kjennetegner autister er at de kan huske hele sanger med opptil flere stemmer etter bare å ha sett eller hørt melodien en gang.

En autist i London ble fløyet over byen og etterpå tegnet han byen helt korrekt, han tegnet hus med rikitg antall vinduer og slikt.

For dette her er ikke normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man på generelt grunnlag skal være litt forsiktig med å erklære folk for autister på bakgrunn av en video der en gutt på kanskje litt mer enn 8 år spiller rævva av en elgitar... Det at han smiler på slutten viser jo bare at han responderer på andre folks følelser:)

Det er ikke usannsynlig at en så ung fyr kan spille så bra, det eneste "nye" er at han spiller gitar i stedet for f.eks piano eller fiolin. På fiolin har man jo hatt en konstant strøm av vidunderbarn som har kunnet spille Paganinis 24. caprice PERFEKT med bind for øya før de er pottetrente :D

Gutten er jo utrolig god til å spille, han virker kanskje litt nervøs og innesluttet i sammenhengen, men hvem var vel ikke det da de var så unge? Fint for ham å ha så teknisk kontroll på instrumentet, gi ham noen (10-15) år å utvikle personlighet og musikalitet på, så kan han sikkert leve av musikken sin. Eller kanskje av noe helt annet. Han trenger jo ikke å bli den neste Vai eller Malmsteen heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er, finnes det en teknikk for å lære seg å spille så fort??

Det hele virker utrolig enkelt når det blir gjort av slike som denne sneipen her.

Selv om det er inponerende og alt sånn, så er de beste låtene laget med enkle riff etter min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er, finnes det en teknikk for å lære seg å spille så fort??

Det hele virker utrolig enkelt når det blir gjort av slike som denne sneipen her.

Selv om det er inponerende og alt sånn, så er de beste låtene laget med enkle riff etter min mening :)

Klart det finnes en teknikk: Øving, øving og øving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.