Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

trenger hjelp til å finne deler


scarcrow

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp arvet en gitar etter min bestefar. Dette ser ut til å være en Leif Hansson, men det er ikke noen merker og det sies at bestefaren min bygde den selv på 50/60 tallet tror jeg... Jeg trenger bridge og nut til denne.. Pluss binding rundt hele og inlays i fingerbrettet. Kan noen hjelpe meg med dette?

Endret av scarcrow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at jeg ikke aner hvilken strengestol jeg skal se på engang, heller ikke Nut . .

er det som er problemet, har ikke funnet noe bilde som viser skikkelig hvilken strengestol der skal være

vil jo ikke montere noe moderne skjitt på en såpass gammal gitar :P

Endret av scarcrow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikker du på linken, finner du strengestol som er tilpasset archtops. Legger ved et bilde av en jeg har. Søker du på nettet, får du opp masse bilder av hvordan dette ser ut.

2015525_DSC_0055.JPG

Stoler som er laget for andre typer gitarer passer rett og slett ikke. Det er trolig billigere å kjøpe en ferdig enn å få en spesiallaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en like gammel gitar, kanskje er denne lenken til hjelp:

http://www.guitarpartsandmore.com/?nav=products&cat=4

ogsom CastorFiber foreslår, ta en titt på stewmacs nettside etter det du trenger.

Om du har spørsmål kan vi jo snakkes da jeg har en gitar av samme årgang i topp tilstand. Min har bridge i rosentre, ikke TOM-type.

Det var jo et nydelig stykke tre, skal du restaurere den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

flott gammel sak, det der.

bjørk topp, eller? veldig pent treverk.

halsen ser ut til å ha behov for et par arbeidstimer.....

sjekk ut andre archtopgitarer, og se etter en bridge som du synes hadde vært fin til din gitar. når du kommer over en, ring rundt på forskjellige musikkforretninger som har verksteder, og spør om de kan skaffe den du vil ha.

höfner, gibson, gretsch, framus er eksempler på andre archtopgitarer.

personlig tror jeg ebony (ibenholt) ville sett bedre ut enn indisk rosewood (palisander), men smak og behag er selvfølgelig en personlig ting

bjørk, lønn, eller ander lyse, harde tresorter ville sikkert vært fin som binding. bjørk er sikkert enklest å bearbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.