Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

looper? Eller boks så jeg kan velge å kjøre pedaler i effektloop eller ikke


Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenkt meg en boks som gjør at jeg kan bruke delay, reverb osv i loopen på ampen når jeg føler for det, og kjøre de på slutten av pedalrekka forran amp når jeg føler for det.

Det eneste jeg har tenkt er at boksen har en inngang og og utgang til effektløkka, hvor jeg da bare kan sette en patchkabel når jeg ikke bruker løkka, eller spiller på amp uten løkke, og da strekke kabel til og fra løkke derfra når jeg bruker amp med løkke.

Men hvordan må det da kobles ellers?

Ser for meg noe slikt:

1. gitar - fuzz - tuner - delay - reverb - amp

2. gitar - fuzz - tuner - amp

- løkke ut - delay - reverb - løkke inn -

Er dette mulig å få til?

Tanken er å slippe å kable om brettet om jeg vil bytte mellom alt i front, og løkke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker altså noe slikt.

Hvor en da kan sette en kabel mellom (1) og (2) når en ikke bruker løkke, for å få det i front istedet.

829870b95d6474b4e6a33a0d10268f2e.jpg

Klarer ikke helt se hvordan dette skal fungere... Hmm...

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt flytteskjema er riktig,

Hvis du lager boks med 6 koblingpunkter kan du bruke 3 stk patchkabler for å få dette til.

Du kan også lage mer avansert boks hvor du bruker brytere/releer for å endre signalstier.

Første alternativ er mer gunstig, synes jeg.

Egentlig, jeg synes at dette er unødvendig... (men jeg har gjort verre "unødvendige" ting...)

Det er fort mulig at du kan lett bygge om en pedal looper switch.

post-8611-0-34571800-1432291332_thumb.jp

post-8611-0-65240400-1432291340_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Og nå fant Amund denne her:

http://www.gfisystem.com/stompbox/interwire/

Den ser jo helt genial ut, men i mitt tillfelle med bare setup type 1 og 2 ser jeg for meg det kan gjøres med en bryter istedet for reeler, og samme signalveier som de viser.

Hva med jordingsproblemer? Om en bygger selv (og ser bort fra mulighetene med stereooppsett)

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne ser bra ut.

Det er lurt å bypasse loop på selve ampen når du er i In-front setup. Ingen vits å forlenge signalstia unødvendig spesiell i en serieloop.

Jording, uh... Kanskje du er heldig og alt går bare bra. Kanskje du må ha separate strømforsyninger.

Av og til det hjelpe å koble ut "skjerm-ledning" i patchen for å bryte ground loop.

Dette er et tema som jeg studerer daglig. Blir aldri klok på det.

Det er mulig at mange ganger støyet forbindes med ground loop uten at det er tilfellet.

EMI (elektromagnetisk interferens) virker til å ta veldig mye skyld i dag. (Ikke overraskende, egentlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker at når jeg har kablet opp effektloop er alltid effektene der, og når den ikke er kablet opp kjører jeg alt i front.

Har isolerte utganger på voodoo labs pedal power, og har jo brukt det slik før, men da med reverb og delay i løkka, uten at det har noen potensiell lekkasje i en bryter.

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.