Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Yamaha BB424 - Bedre lyd med andre pickup'er?

Anbefalte innlegg

Hva er spørsmålet? Hvilken preamp til tusenlapp? Tenkte på Bartolini. Burde fungere for å få mer trøkk fra bassen. Fremfor å invistere i dyre pickups når instrumentet i utgangspunkt ikke er blant de mest påkostede…

Men for å komme til trådstarters spørsmål, hva savner du i lyden og hva kunne du tenkt deg ha mer av?

Endret av SteikBacon
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte VELDIG generelt. Er gitarist til vanlig, og der er det som regel en del å hente på å oppgradere pups i de veldig billige gitarene. Så i og med at jeg har bassen, og kommer til å forholde meg til bassen i anskuelig fremtid (dvs, ikke selge eller investere i bedre) så tenkte jeg kanskje det var en del å hente ved å putte litt penger i bedre pups.

Mitt veldig begrensede bass-øre syns kanskje gitaren er litt for rund og "flat" i lyden? Den låter jo helt straight med nye strenger, men kunne gjerne tenkt meg litt crispere attack og mer øvre mellomtone.

... men det kan man sikkert EQ'e seg til.

Men igjen, hent generelt - Får du bedre lyd i en billig bass ved å kjøpe en dyrere pup? Det var der det hele begynte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Jeg tror jeg henger meg på kommentaren til CastorFiber, og vil anbefale deg en Zoom B3. Den kommer med ganske mange bra standard "lyder", og det finnes et hav av muligheter til å "skru til" egne varianter. I tillegg er det nettsider hvor det er mulig å laste ned lyder som andre har laget.

http://www.zoom.co.jp/products/b3

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.