Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

60- og 70-talls Marshall


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg bruker ikke attenuator. Pleier som regel å stille Master Volume til maks og skru volumet ned i ampens loop.

Min forsterker er Marshall 2266 (50W)

Du innser at dette blir noe helt annet enn å bruke en attenuator? Om du skrur ned volumet igjen før sluttrinnet så er det fremdeles kun preamp-vreng du får. Om du liker lyden du får med dette er det selvfølgelig helt greit, og det er ikke noe galt i å gjøre det slik, men jeg vet det er flere som tror dette blir det samme som en attenuator. Beklager på forhånd "bedreviter-kommentaren" :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du innser at dette blir noe helt annet enn å bruke en attenuator? Om du skrur ned volumet igjen før sluttrinnet så er det fremdeles kun preamp-vreng du får. Om du liker lyden du får med dette er det selvfølgelig helt greit, og det er ikke noe galt i å gjøre det slik, men jeg vet det er flere som tror dette blir det samme som en attenuator. Beklager på forhånd "bedreviter-kommentaren" :ninja:

Ja, jeg er klar over dette. Du trenger ikke å beklage deg. Det er ikke det samme.

Ønsket bare å nevne at Volume Master er ikke alltid en god løsning.

Jeg liker KT66 veldig og hver gang jeg får mulighet, bypasser jeg loop for å presse dem.

Dessverre det blir for høyt i de fleste tilfeller og da må mann gjøre et kompromiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt så er vel en attenuator og re-amping to forskjellige ting.

Jeg har testa mange forskjellige, og re-amping er jo det som fungerer best på "bedroom level",

som de av en eller annen grunn er veldig opptatt av på TGP.

En attenuator låter stort sett elendig med for mye demping, men fungerer ofte fint med demping til 6-8dB.

Det betyr at du kan få dempet en 100w amp ned til tilsvarende 25w, og en 50w ned til 12,5w.

Jeg hadde en Utimate Attenuator en stund. Det var også en loadbox med re-amp, og ingen attenuator.

Det ble også sagt at den uavhengig av ohm på amputgang og inn på høytaler.

Det viste seg at inngangen på UA sto fast på 32ohm, og at re-ampen var SS slik at alt over 4ohm var greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.