Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

60- og 70-talls Marshall


Gjest

Anbefalte innlegg

Er rimelig opphengt i Marshall fra overnevnte periode, og prøver å finne meg en amp som er så nærme som mulig. En gammel en er jo selfølgelig en løsning, men de er jo rimelig vanskelige å få tak på.. Det er jo noen som bygger gode kloner, så jeg kunne tenke meg å høre om noen har erfaringer med merker som Metropoulos eller Germino eventuelt andre.

Spesielt kjekt er det jo om noen har sammenlignet de opp mon orginalene.

For min egen del er det Plexi fra sent 60 tall som er "lydidealet".

Ser at Metropoulosd har kommet med en model som heter Merto-Plex som ser veldig spennende ut.

Ligger noen friste-videoer her:

http://www.destroyallguitars.com/component/hikashop/item/855-metropoulos-metro-plex

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, egentlig litt rart at ikke den er solgt. Det som jo er med de gamle Marshallene er at de spiller hinsides høyt. Det som er med en del av klonene er at de nå eterhvert begyner å få mastervolum eller andre former for dempeledd som, i alle fal etter hva jeg leser, skal fungere bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en klon av en '66 Marshall JTM 45 som er levert av Ceriatone. Nå er visstnok noen komponenter i denne oppgradert ifht. det Ceriatone leverte, men jeg får stadig vekk spørsmål om hvilken amp jeg spiller på, da de synes det låter bra. Den har KT66 i sluttrinnet som jeg mener utgjør en stor forskjell i forhold til Marshalls egne Bluesbreaker-utgaver som vel har 6L6 rør i sluttrinn. Nå har også jeg en åpen 2x12 kasse med Celestion Greenbacks som "gjør" veldig mye av lyden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en klon av en '66 Marshall JTM 45 som er levert av Ceriatone. Nå er visstnok noen komponenter i denne oppgradert ifht. det Ceriatone leverte, men jeg får stadig vekk spørsmål om hvilken amp jeg spiller på, da de synes det låter bra. Den har KT66 i sluttrinnet som jeg mener utgjør en stor forskjell i forhold til Marshalls egne Bluesbreaker-utgaver som vel har 6L6 rør i sluttrinn. Nå har også jeg en åpen 2x12 kasse med Celestion Greenbacks som "gjør" veldig mye av lyden.

Jeg har en reissue, og den har 5881 rør, som jo er en 6L6 variant. Skal bytte de ut med KT66 nå snart og se om det blir noen stor forskjell! Har lyst til å prøve å sette inn alnico høyttalere, som jo var originalt på disse, men det er så svindyrt a gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt på et par Ceriatone-amper som låter veldig bra, de har ganske fornuftige priser også. Kjenner at jeg angrer litt på at jeg solgte '77 1987-toppen jeg hadde.

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en klon av en '66 Marshall JTM 45 som er levert av Ceriatone. Nå er visstnok noen komponenter i denne oppgradert ifht. det Ceriatone leverte, men jeg får stadig vekk spørsmål om hvilken amp jeg spiller på, da de synes det låter bra. Den har KT66 i sluttrinnet som jeg mener utgjør en stor forskjell i forhold til Marshalls egne Bluesbreaker-utgaver som vel har 6L6 rør i sluttrinn. Nå har også jeg en åpen 2x12 kasse med Celestion Greenbacks som "gjør" veldig mye av lyden.

Har en Ceriatone selv som jeg er godt fornøyd med, med det er den Dumble-klone, så det er jo en ganske annen skål. Er det noe form for master/dempeledd på din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En JTM45 er bare litt over 30 watt og blir fort grøt om du guffer opp for mye, så volume er ikke noe problem med de.

En Fryette Power Station er en NMV Marshalls beste venn. Er en del av gutta på TGP som har eid eller fortsatt eier absolutt alt av "hi-end" attenuatorer og de er stort sett helt i fistel over Fryetten. Banker alt sammen og du får en effektloop også.

Fryetten er en "load-reamp" med 50watt rørsluttrinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Ceriatone selv som jeg er godt fornøyd med, med det er den Dumble-klone, så det er jo en ganske annen skål. Er det noe form for master/dempeledd på din?

Nei, ingen master eller demping, men jeg kjører ganske ren lyd og bruker bokser til vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En JTM45 er bare litt over 30 watt og blir fort grøt om du guffer opp for mye, så volume er ikke noe problem med de.

En Fryette Power Station er en NMV Marshalls beste venn. Er en del av gutta på TGP som har eid eller fortsatt eier absolutt alt av "hi-end" attenuatorer og de er stort sett helt i fistel over Fryetten. Banker alt sammen og du får en effektloop også.

Fryetten er en "load-reamp" med 50watt rørsluttrinn.

Den var ny for meg. Har prøvd Bad Cat og Alex som var ok, men effektloop er jo et bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.