Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Duger dette? Feedback wanted :)


Threechords

Anbefalte innlegg

Legger pølsa på hoggestubben nå so please be gentle :wacko:

https://soundcloud.com/radiateheat/radiant
https://soundcloud.com/radiateheat/pog
https://soundcloud.com/radiateheat/miss-narcissus

Dette er tatt opp i øvingslokalet og var mest for å finne ut hvordan låtene skal ende opp før vi går i ett skikkelig studio.

Tar gjerne imot tilbakemelding det være seg både god og dårlig :o

Endret av Threechords
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at dere ønsker å gå i studio (i alle fall på soundcloudsiden), med dette materialet, i nær fremtid? Jeg ville jeg jobbet gjennom låtene flere ganger, da tror jeg dere vil bli mer fornøyd med resultatet. Etter å ha lest i gjennom det jeg skriver nedenfor, så høres det litt krast ut, men er ment som konstruktiv kritikk. Jeg hører veldig mye bra i låtene! :)

Først av alt ville jeg angrepet riffingen. Harmoniriffing er veldig kult, det bygger fint opp og det låter bra, men så kommer dere til vokalpartiene og jeg synes det blir veldig strømlinje og lite dynamisk. Jeg ville prøvd å jobbe litt med riffingen, det blir spilt veldig mye det samme i begge gitarene. Tror dette kunne blitt veldig sprekt om dere jobbet videre med utfyllende gitarspill. Neste jeg ville jobbet med er vokalen. Som allerede påpekt, synes jeg han safer mye. Samtidig er tror jeg låtene hadde kledd sprekere vokalmelodier. Det kan gjerne jobbes litt med diksjon også.

Helt til sist noe som kanskje er mer min personlige smak enn noe annet. Men jeg synes låtene er veldig rett frem. Jeg liker f.eks veldig godt gitarsoloer som bryter opp låter, men her synes jeg de bare er der for å være med. Jeg synes heller ikke låtene leder noen vei, annet enn mot slutten - Litt som om dere skynter dere. Alle band og låter trenger jo ikke å være så fancy-smancy, men jeg liker det!

Til sist min kjepphest i rockemusikk: Mindre vreng!

Endret av Kossoff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har nok rett i det at begge gitarene ofte spiller det samme på refrengene og det er noe vi jobber med. Låtene er også veldig intro - vers - refreng - vers - refreng - bridge - refreng.

Vi jobber med å bryte litt ut av det mønstret og gjøre ting litt mer uforutsigbart. Radiant er den nyeste så den er vel den vi kan finpussse litt på. De andre har vi spilt ihjel så motivasjonen for å endre så mye er vel ikke helt tilstede bestandig:)

Av disse tre vil nok Radiant være den som iallefall vil tas inn studio. Nå har vi ikke så mye tid til dette, ca 4 øvinger i mnd og ikke er vi proffe heller så det kunne nok blitt så mye bedre hadde vi øvd mer etc etc.

Takker for tilbakemelding konstruktiv og fin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her var jo riktig bra. Slett ikke for mye vreng :) Passer godt til resten. Spesielt fin gitarlyd på første. Den siste hadde et kult driv over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt Wishbone Ash-vibber jeg. Synes definitivt det låter tøft. Når dere skal i studio, skal dere da ha med en produsent? De er ofte flinke til å komme med ideer og innspill til arrangement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det studioet vi ser på er Caliban Studio og der skal Bjarte fra Kvelertak være lydtekniker men han var også klar for å hjelpe til med arrangement etc. Men en egen produsent skal vi nok ikke ha med nei. Vi er nok ikke helt der ;) Vi er jo bare amatører som gjør dette på gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En produsent er gull verdt å jobbe med..., og verdt pengene om dere får tak i noen som tørr å ta skikkelig tak i materialet. Vi i Baardsen ble noe helt annet etter en helg med øvinger med produsent tilstede.

Tipper Kvelertak-Bjarte har gode tips å komme med om dere lar han få kontrollere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.