Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Gibson Les Paul Halcyon


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Da ble det en ny Les Paul i hus, signaturen til Bill Kelliher. Bestilte egentlig denne da den kom, men fornuften i meg lot meg finne grunner til at jeg ikke skulle kjøpe den :P Men har i ettertid vært å testa den et par ganger, og angret egentlig litt. Men da den dukket opp på tilbud pga en en bitteliten ripe på kanten, måtte jeg bare slå til. 3k av for en liten skrape som ikke vises er jo greit :)
Kommer med signatur humbuckerne til Bill fra Lace Pickups, og de låter fantastisk bra. Mye punch og en herlig klarhet.
Ellers solide Grover tulip tuners.

Byggekvalitet virker upåklagelig, mye bedre enn jeg regnet med. Solid, og ingen åpenbare feil og mangler.
Er også en 2014 modell, selv om de kom i 15, så ikke noe av nytt Gibsontull. Så her er det nibs og "normal" fretboardbredde, og selvsagt ingen tuningmaskin på baksiden.

Mye gull på denne. Får se om jeg prøver å bytte all hardware til krom en vakker dag, men liker den som den er også. En av LP'ene som kler gullhardware. Trussrod cover blir nok byttet ut til et normalt et. Får veldig 70's feeling av denne med plekterbrett på. Har dog tatt av brettet, da jeg liker LP's best uten, og at jeg føler det er litt i veien, da jeg er vandt med å ha de uten. Jeg synes goldburst er en fantastisk finish, det var nok det som i utgangspunktet gjorde at jeg forelska meg litt i denne også.

Så noen bilder selvsagt, tatt med mobil dog :)

image_zpsngdypsep.jpg

image_zps4sukwrsg.jpg

Ganske så mørkt rosewood gripebrett:
image_zpspiyzfgqf.jpg

image_zpslw6mdknz.jpg

image_zpskp74fmyj.jpg

image_zpsdkw75zc8.jpg

Referanse med plekterbrett:
image_zps6fuxa4d0.jpg

SUNBURST :P

image_zpsjgj6v39s.jpg


Endret av Slashaxl
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er så superkul, gratulerer med ny gitar!

Kan du prøve å beskrive pickupene?

Takker x2 :)

Vel, det var pickupene som tok meg mest første gang jeg testa gitaren. Tighte og med en klarhet jeg likte godt. Du får klare toner fra alle strenger selv med mye gain.

Jeg kan komme med litt mer ang. pickupene når jeg har fått litt mer alenetid hjemme med gitaren. Har blitt lite plugging i amp i helga, så ikke fått testa skikkelig ut her hjemme enda :)

Ligger dog litt om det på youtube, selv om mye er mye higain og Mastodon inspirert.

Denne f.eks:

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker folks :D

Etter nok en dag med for få timer til gitar har den overbevisst tiden den har fått!

Bytter nok ikke til krom for godt uansett, men hadde vært interessant å se hvordan det ser ut. Har også sett den med sort plast, å det ser knall ut, men tror jeg foretrekker krem :)

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siklet på denne da jeg så den nedsatte prisen.. Men har noen andre kjøp rundt hjørnet så sto over for denne gang!

Absolutt noe av det feteste jeg har sett i finish på en Gibson, selvom jeg skulle ønske bursten var mer "dråpe" som de gode gamle silverburstene..

Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.