Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hvor mye en 2009 R7 er verd skal jeg ikke mene for mye om uten litt research, men tror ikke DGT og R7 ligger så lang fra hverandre i pris... Nå er vel veiledende for en DGT 27000,- men de er ikke like lettsolgt til den prisen tror jeg.

VintageGitar har hatt ett par inne som begge gikk til greit redusert pris... en til meg :)

Jeg ville aldri ha byttet en god R7 mot en DGT, men nå er jeg litt Gibson merkehore da...

Rent objektivt sett så har jeg begge deler (begge Goldtopper til alt overmål) og DGT'n står ikke på vis tilbake for R7'n... rent objektivt sett så vil jeg kanskje si at DGT'n er hakket bedre. En touch mer definisjon i lyden, lettere adkomst til de lyse bånd, en tremolo som fungerer kjempebra uten å kødde med stemminga og den er lettere å henge på skuldra noen timer...

Likevel så digger jeg R7'n mest altså...

post-1644-0-98714500-1431024663_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den DGT'en jeg har spilt litt på er en veldig bra gitar iallefall :)

Det er vel kanskje den mest populære PRS-gitaren for tiden, og virker som det er den eneste modellen som er stuerein å bruke selv for Fender og Gibson-fascistene...

Verdimessig så har de vel ligget omtrent likt, DGT bruker vel å ligge rett under 15k og R7 rett over kanskje, avhengig av årsmodell osv.

Nå har jo nye Gibson-gitarer blitt dyrere igjen, så kan jo hende at bruktprisene stiger der etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sjølv veldig interesert i denne modellen, men har desverre ikkje testa den(men sett og hørt Grissom med den live). Riff.no er vell de som har den billigste nyprisen på denne gitaren http://riff.mamutweb.com/Shop/Product/PRS-DGT-David-Grissom-Tobacco-Sunburst/1022977med 20 995 kr i Norge. Std utgaven som er all mahagony er vell noko billigare, men den har eg ikkje sett nokon norske butikker ha inne.

Vanlig bruktpris for den er vell rundt 15k, mens det billigste eg har sett DGT med lønnetopp gått for er vell 12k brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.