Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenger til Short Scale (30")


Duckling

Anbefalte innlegg

Har en Fleabass Junior som trenger nye strenger. Dette er e 3/4 størrelse bass med 30" skala. Trenger jeg noen spesielle shortscale-strenger til denne, eller funker det med vanlige? Og bør man gå opp/ned I dimensjon ved shortscale?

Brukte vel 45-105 på Jazzbassen jeg hadde tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha short scale og stemme likt som long scale, så kan du ihvertfall ikke gå ned i tykkelse. Jeg tror 45-105 rounds vil gå greit for EADG-stemming på 30".

For å unngå å måtte surre den tykke delen av strengene rundt stemmeskruen, så lønner det seg med strenger laget for riktig skala.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker LaBella Deep Talkin flats i 045-105 på min Squier Short Scale Jaguar bass. Nå er riktignok flats tyngre enn rounds, noe som gir mer spenn, men jeg stemmer DGCF, altså en heltone ned. Det kommer selvsagt an på hva du tåler av mykt strengespenn, men når man tenker på at tykkeste streng denne bassen kommer med stock er (visstnok) 095 roundwound, så burde 45-105:holde. Spiller du hardt eller slapper mye så ville jeg vurdert tykkere.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.